۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
۹.۵ میلیارد تومان برای توسعه شبکه فیبرنوری در ایلام هزینه شد
مدیرکل ارتباطات زیرساخت ایلام:

۹.۵ میلیارد تومان برای توسعه شبکه فیبرنوری در ایلام هزینه شد

ایلام - مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان ایلام گفت: ۹ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان برای ایجاد شبکه فیبرنوری در مسیر ایلام-بدره هزینه شده است.

به گزارش بازار، رضا حسن بیگی صبح یکشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر در محل شرکت ارتباطات زیرساخت ایلام، اظهار داشت:  با اجرای ۹۵ کیلومتر فیبر نوری مسیر ایلام به بدره با اعتبار ۹ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان این شهرستان به شبکه ارتباطی زیرساخت کشور متصل شده است.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت ایلام ادامه داد: با اجرای این پروژه علاوه بر افزایش ظرفیت شبکه، پهنای باند مورد نیاز کلیه اپراتورها در شهرستان مذکور تامین و سرویس های مورد نیاز ارتباطی به مشترکین درشهرستان ارائه می شود.

حسن بیگی بیان داشت: همچنین با اجرای این شبکه مسیر پشتیبان شبکه ارتباطی شهرستان های بدره_ دره شهر و آبدانان در زمان بحران و پدافندی تامین و علاوه بر مسیر ارتباطی قبل که از طریق شهرستان دهلران برقرار می شد، ارتباط با شهرستان ذکر شده حوزه جنوب از مسیر جدید به شبکه ارتباطی استان و کشور نیز برقرار می شود.

وی افزود: علاوه بر اجرای پروژه فوق الذکر ظرفیت شبکه دیتای  ایلام در ایام دهه فجر نیز ۱۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته و کل ظرفیت دیتای استان به ۱۲٠گیگابیت بر ثانیه است.

وی تصریح کرد: شرکت ارتباطات و زیرساخت به عنوان مادر شبکه های مخابراتی وظیفه تامین تما بسترهای ارتباطی مورد نیاز شرکت های مخابراتی و اپراتورهای ارتباطی در سطح کشور را فراهم  می کند.

حسن بیگی یاداور شد: علاوه بر پروژه های ذکر شده در مراد ماه سال جاری ۴۴٠ کیلومتر شبکه فیبر نوری ارتباطات زیرساخت در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان در شش مسیر ارتباطی در راستای توسعه ظرفیت مورد نیاز شبکه در استان و دسترسی آسان مشترکان به سرویس ارتباطی فراهم شده است.

کد خبر: ۴٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha