۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
۱۳ هزار نفر واجد شرایط طرح ملی مسکن در لرستان شناسایی شد
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان:

۱۳ هزار نفر واجد شرایط طرح ملی مسکن در لرستان شناسایی شد

لرستان- خالقی، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۳ هزار نفر واجد شرایط طرح ملی مسکن در لرستان شناسایی شد که تاکنون ۳۰۰ نفر وجه اولیه را پرداخت کرده‌اند و در اولویت واگذاری هستند.

رضا خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در سایت‌های مسکن مهر، زمین‌هایی با کاربری خدماتی و عمومی پیش‌بینی شده که طبق قانون، دستگاه‌های ذیربط باید نسبت به تأمین اعتبار جهت تحویل اراضی و احداث این خدمات اقدام کنند.

وی افزود: بارها در جلسات متعدد اعلام کرده‌ایم که راه و شهرسازی آماده واگذاری این اراضی بوده و حتی حاضر است یک سوم هزینه‌های ساخت را تقبل کند ولی متاسفانه این موضوع مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: در سایت‌های کمالوند، دو مسجد وجود داشته که یکی از آن‌ها تکمیل و تحویل اوقاف شده و دیگری دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی خاطرنشان کرد: قطعات و ساختمان‌های تجاری متعددی نیز به اشخاص حقیقی فروخته شده که برخی از آن‌ها در حال بهره‌برداری است اما مشکل اینجاست که شهرداری حاضر به صدور پروانه ساخت برای صاحبان این زمین‌های تجاری نیست.

خالقی تصریح کرد: طراحی و احداث سازه‌های مسکن مهر زیر نظر سازمان نظام مهندسی و آزمایشگاه‌های متعدد انجام شده بنابراین از نظر ساخت و ساز کیفیت مناسب دارند کمااینکه در چند زلزله اخیر هیچگونه آسیبی به سازه مسکن مهر وارد نشد و عموما آسیب‌ها در حد چند مورد اندک مربوط به نازک کاری‌ها بود.

سازه‌های طرح اقدام ملی مسکن با کیفیت تر از مسکن مهر است
وی بیان کرد: تاکید ما در پروژه‌های اقدام ملی مسکن این است که به مراتب، احداث با کیفیت‌تری نسبت به مسکن مهر داشته باشیم؛ اراضی اقدام ملی اکثرا در زمین‌های باقیمانده سایت‌های مسکن مهر و یا در جوار این سایت‌ها پیش‌بینی شده تا دسترسی به خدمات آماده سازی و شبکه‌های زیربنایی تسهیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: طول مدت ساخت برای طراح اقدام ملی مسکن، دو سال پیش‌بینی شده که مدت ساخت بسته به همکاری متقاضیان در واریز به موقع وجوه نقدی و شرایط ثبات اقتصادی کشور دارد.

خالقی افزود: در حال حاضر حدود ۲۸ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۳ هزار نفر واجد شرایط بوده و حدود ۳۰۰ نفر وایز وجه اولیه ۴۰ میلیون تومانی داشته‎اند که اولویت واگذاری با همین افراد است.

کد خبر: ۴۱٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha