۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
نرخ بیکاری استان سمنان ۷ درصد است/ تورم ۲۳ درصد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان :

نرخ بیکاری استان سمنان ۷ درصد است/ تورم ۲۳ درصد

سمنان- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان با بیان اینکه نرخ بیکاری استان بین هفت تا هشت درصد است، گفت: از این لحاظ سمنان، یکی از کم بیکار ترین استان های کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، نادر مالکی ظهر سه شنبه در کارگروه مشترک تسهیل و رفع موانع تولید، رونق تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه نرخ تورم در استان سمنان ۲۳ درصد است و نرخ بیکاری بین هفت تا هشت درصد است، بیان کرد: با تقویت بخش های تولیدی سعی در بهبود این شاخص ها داریم.

وی با بیان اینکه از لحاظ تورم و بیکاری سمنان، جایگاه خوبی در بین استان های کشور دارد، بیان کرد:  بیش از نصف شاغل های استان سمنان در بخش خدمات ارتزاق می کنند لذا تقویت این بخش نیز در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم نرخ بیکاری را بازهم کاهش دهیم. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان با بیان اینکه سهم صنعت و کشاورزی ا اشتغال استان سمنان در خور توجه است، تاکید کرد: رسیدگی به مشکلات واحد های تولیدی از سال ۹۵ که ستاد اقتصاد مقاومتی در استان سمنان تشکیل شد، سرعت گرفته است.

مالکی از رسیدگی به  مشکلات ۲۳ واحد صنعتی، هفت واحد کشاورزی و ۳۰ واحد معدنی در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی نیز خبر داد و گفت: فولاد کویر دامغان، داروسازی سرآمد، آریا ترانسقو شرق و کنستانتره شاهرود از جمله پروژه های به ثمر نشسته در قالب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

وی افز توانمند سازی جوامع محلی به عنوان دیگر شاخص استان خبر داد و گفت: در این راستا ۳۵ نشست آموزشی در سطح استان برگزار شده است.

رئیس سازمان برنامه بودجه استان سمنان همچنین از تامین آب شرب به عنوان یک اولویت در استان یاد کرد و گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی از دیگر اولویت های استان در کنار موضوع گردشگری است.

مالکی در بخش دیگری از سخنان خود به مهمترین پروژه های حال حاضر استان نیز اشاره کرد و بیان کرد: شرکت کویر جیم، شرکت فناوری معادن پرشیا و واحد ۸۶۰۰ راسی پرورش شتر مرغ سه پروژه در دست اقدام است که  انشالله تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید

کد خبر: ۴۱٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha