۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
۴۰ درصد اقتصاد کشور ۵ ماه بدون وزیر
رئیس خانه معدن ایران عنوان کرد

۴۰ درصد اقتصاد کشور ۵ ماه بدون وزیر

بهرامن، رئیس خانه معدن ایران گفت: صنعت و معدن در حالی سهم ۴۰ درصدی در اقتصاد کشور را دارند که وزارت صمت ۵ ماه بدون وزیر اداره می‌شود.

به گزارش بازار، محمدرضا بهرامن در حاشیه نشست نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: سرپرست وزارتخانه در تصمیم سازی‌ها نمی‌تواند از اختیارات خود استفاده کند حتی اجازه امورات جزیی میان مدت و کوتاه مدت در محیط کاری خود را هم ندارد که این امر جفا به بخش صنعت، معدن و تجارت و در کل جفا به جامعه است.

وی اضافه کرد: معدن و صنایع معدنی، نقش اساسی در اقتصاد کشور به ویژه ارزآوری دارند بنابراین، امروز باید بازارهای هدف صادراتی در این حوزه را از دست ندهیم، زیرا این حوزه می‌تواند محل مطمئنی برای تأمین نیازهای ارزی کشور باشد.

بهرامن با اشاره به لزوم نوسازی معادن و تجهیزات صنایع معدنی گفت: اگر این نوسازی‌ها به موقع انجام نشود این نگرانی وجود دارد که صادرات کنونی را نیز از دست بدهیم البته حل این مشکل بدون داشتن وزیر در وزارتخانه، شدنی نیست.

وی افزود: بخش معدن را باید به عنوان پیشران اقتصاد کشور تعریف و با راهبرد خاص تصمیمات کوتاه مدت را در سریعترین زمان اخذ کنیم این در حالیست که ۵ ماه فرصت را در این باره از دست دادیم.

کد خبر: ۴۱٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha