۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
«روستا بازار»، طرح عرضه مستقیم محصولات کشاورزی به خانواده‌های کم‌درآمد
سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

«روستا بازار»، طرح عرضه مستقیم محصولات کشاورزی به خانواده‌های کم‌درآمد

سرافرازی، سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی از طرح «روستا بازار» برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی جهت کمک به خانواده‌های کم درآمد که در وزارت جهاد کشاورزی به اجرا درآمده خبر داد.

به گزارش بازار، سرافرازی سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص طرح «روستا بازار» گفت: روستا بازار یکی از طرح‌های بسیار مهم برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی جهت کمک به خانواده‌های کم درآمد است که در وزارت جهاد کشاورزی به اجرا درآمده است. این طرح در شرق تهران به صورت پایلوت به زودی اجرا می‌شود و پس از آن در مناطق دیگر نیز به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: این طرح با همکاری تولیدکننده‌های عمده محصولات کشاورزی انجام می‌شود و قرار است قیمت‌های ارائه شده بسیار پایین‌تر از قیمت‌های روز محصولات کشاورزی در اختیار خانواده‌های کم درآمد قرار بگیرد. این طرح پس از شرق، به سمت مناطق جنوبی تهران خواهد رفت.

سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نشست مشترک وزیر جهاد کشاورزی با رئیس رسانه ملی در هفته گذشته، اظهار کرد: در این نشست در خصوص نحوه بهره‌گیری از ظرفیت‌های صداوسیما برای انعکاس فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی گفتگو شد.

وی بیان کرد: همچنین در این نشست درباره نحوه انتشار و انتقال یافته‌های حاصل از فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی در رسانه‌های برون ‌مرزی صداوسیما و در خارج از کشور گفتگو صورت گرفت تا کشورهایی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران در این حوزه هستند، درباره فعالیت‌های کشاورزی در کشورمان اطلاعات کسب کنند.

سرافرازی از اختصاص هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح توسعه سامانه‌های آبیاری خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۱۷۴ هزار هکتار از اراضی کشور تحت پوشش این طرح قرار گرفته است. هدف اصلی این طرح مدیریت بهینه مصرف آب برای محصولات کشاورزی، افزایش راندمان آبیاری و افزایش ۳۰ درصدی محصولات کشاورزی است.

سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: ایران به عنوان شش کشور همکاری در طرح منطقه‌ای فائو با عنوان تسریع سرمایه‌گذاری و اقدامات به منظور ارتقاء تاب آوری بخش کشاورزی در برابر ریزگردها انتخاب شد. این طرح بین منطقه‌ای با استفاده از منابع اعتباری برنامه همکاری‌های فائو صورت گرفت.

کد خبر: ۴۱٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha