۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
اونس ۱۷ دلار گران شد/ سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان
در گفتگو با بازار عنوان شد

اونس ۱۷ دلار گران شد/ سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان

محمد ولی؛ رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: افزایش ۱۷ دلاری قیمت اونس در بازارهای جهانی موجب شد تا امروز نیز قیمت انواع سکه در بازار بین ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان نسبت به روز گذشته گرانتر شود.

ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امروز قیمت اونس در بازارهای جهانی نسبت به روز گذشته ۱۷ دلار گرانتر شد و به ۱۹۶۴ دلار رسید.

وی افزود: در حال حاضر قیمت دلار در بازار آزاد نسبت به روز گذشته ۱۷۰ تومان ارزانتر شده و نرخ هر دلار به ۲۶ هزار و ۶۳۰ تومان رسیده است اما گران شدن نرخ اونس در بازار جهانی به عنوان یکی از مولفه های تعیین کننده قیمت طلا و سکه در بازار ایران موجب شد تا امروز نیز قیمت طلا و انواع سکه روند صعودی داشته باشد.

این فعال صنفی ادامه داد: امروز هر قطعه تمام سکه طرح قدیم با نرخ ۱۲ میلیون تومان خرید و فروش می شود که در مقایسه با روز گذشته تغییری نداشته است اما نرخ هر قطعه تمام سکه طرح جدید با افزایش ۱۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به ۱۲ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: در حال حاضر هر قطعه نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود که در مقایسه با روز گذشته افزایش تغییری نداشته است.

محمد ولی تصریح کرد: امروز قیمت مبادله هر قطعه ربع سکه به سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته افزایش ۵۰ هزار تومانی را نشان می دهد.

این فعال صنفی خاطرنشان کرد: در میان انواع سکه ها امروز فقط نرخ سکه گرمی نسبت به روز گذشته کاهش ۳۰ هزار تومانی را تجربه کرده است که دلیل این امر نبود تقاضا برای خرید این نوع سکه است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: امروز هر مثقال طلا با نرخ پنج میلیون و ۲۷۲ هزار تومان خرید و فروش می شود که در قیاس با روز گذشته سه هزار تومان گرانتر شده است.

محمد ولی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر گرم طلای خام ۱۸ عیار با قیمت یک میلیون و ۲۱۷ هزار تومان خرید و فروش می شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ قیمت های اعلام شده بر مبنای لحظه تهیه و انتشار این خبر است.

کد خبر: ۴۱٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha