۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
 سد لاستیکی فخرآباد ۴۸ درصد پیشرفت دارد
مدیرعامل آب منطقه ای گیلان:

سد لاستیکی فخرآباد ۴۸ درصد پیشرفت دارد

رشت- رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به اینکه سد لاستیکی فخر آباد بر روی رودخانه اوشمک در دست ساخت است، گفت: سد لاستیکی فخرآباد رشت ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش بازار به نقل از آب منطقه ای گیلان، وحید خرمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان گفت: سد لاستیکی فخر آباد با اهداف توسعه و بهبود آبیاری اراضی شالیزاری در حدود هزار هکتار، جلوگیری از تداخل آب شور دریا با آب شیرین رودخانه، جلوگیری از پدیده کف کنی و آب گیری ایمن کانال انحراف، ذخیره سازی آب و تنظیم جریان، ذخیره موقت دبی تراز رودخانه و زهکش ها برای تأمین آب کشاورزی، افزایش سطح تراز آب در رودخانه و کاهش هزینه پمپاژ، بهبود شرایط زیست محیطی، بیولوژی و اکولوژی محدوده طرح، تغذیه سفر های آب زیر زمینی، بهره برداری توریستی و تفریحی، ساماندهی رودخانه و  ... در حال احداث است.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان افزود: سد لاستیکی فخرآباد بر روی رودخانه اوشمک در روستای فخرآباد در شمال شرق شهرستان رشت در حال احداث است و بناست آب های ناشی از بارندگی و زه آبهای اراضی زراعی را در فصول زراعی جمع آوری و به مصرف اراضی کشاورزی در دو سمت رودخانه برساند.

 رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در پایان گفت: حجم آب ذخیره شده سد لاستیکی فخر آباد برابر با ۴۵۰ هزار متر مکعب و حجم آب تنظیمی آن برابر با ۲ میلیون متر مکعب خواهد بود.

کد خبر: ۴۱٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha