۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
فضای مجازی آرامش بورس را برهم زده است
مدیر نظارت بر بازارهای سازمان بورس:

فضای مجازی آرامش بورس را برهم زده است

خدابخش، مدیر نظارت بر بازارهای سازمان بورس اظهار کرد: بازار بورس بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش است، اما افراد با اظهارنظرهای خود در فضای مجازی باعث ایجاد اختلال در این بازار مالی شده‌اند.

به گزارش بازار، محسن خدابخشی، با بیان این که اقدامات سازمان بورس در راستای قوانین می‌باشد، اظهار کرد: سازمان بورس از زمان تصویب قانون رفع موانع تولید و الزام به تخصیص یک درصد منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت، پیگیر این موضوع بوده است.

وی تاکید کرد: سازمان بورس یک بازوی اجرای قوانین مربوطه است و مطمئنا برای اجرای کامل قانون، سازمان‌های دیگر هم دخیل هستند. به عنوان مثل زمانی که قیمت‌ها افزایش می‌یابد سازمان بورس از ابزارهایی که در اختیار دارد استفاده می‌کند، اما هنگامی که افزایش تقاضا رخ می‌دهد باید عرضه بیشتر صورت بگیرد که ابزار اصلی این کار در اختیار سازمان بورس نیست.

به گفته مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس، این نهاد اقتصادی نمی‌تواند اقدام فراقانونی انجام دهد و در راستای قانون از تمام ابزارهایی که در اختیار دارد استفاده می‌کند تا تعادل در بورس را سرعت ببخشد؛ پس به جای آن که این سازمان را در انجام اموری که در آن اختیاری ندارد مقصر بدانیم، باید اختیاراتی که دارد استفاده کرده یا خیر.

خدابخشی که به صورت تلفنی با رادیو گفت‌وگو سخن می‌گفت، از روند اظهار نظرها در فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه فضای مجازی بستری شده است تا هر کسی بدون تحقیق و تفحص هر آنچه که در این فضا وجود دارد را به عنوان خوراک ذهنی برای ورود و فعالیت در بورس بپذیرد.

وی با تاکید بر شفافیت عملکرد صندوق تثبیت عنوان کرد: صندوق تثبیت یک نهاد مستقل است که دارای هیات عامل و هیات امناست که تنها یکی از اعضای آن رئیس سازمان است و مابقی شامل رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و برخی از مسئولین ارشد کشور هستند.

خدابخشی در واکنش به این جمله که عضویت مقامات ارشد اقتصادی کشور در صندوق تثبیت نمی‌تواند بیانگر شفافیت آن باشد، گفت: این صندوق دقیقا بر اساس آیین نامه، خرید و فروش انجام می‌دهد و تمام فرآیندهای این صندوق کاملا مشخص است. متاسفانه برخی از افراد بدون مطالعه اظهار نظر می‌کنند که این روند آرامش مورد نیاز بازار سرمایه برهم خواهد زد.

گفتنی است در چند روز گذشته هریک از مسئولان سازمان بورس از ایجاد تعادل بازار بورس در آینده خبر می‌دهند و یا این که از اظهار نظرها در باره بورس و ایجاد التهاب و برهم زدن آرامش سخن می‌گویند و درباره روند حاکم بر بورس صحبت نمی‌کنند. تمام این نظرات در شرایطی مطرح می‌شود که بورس همچنان روند رشد جهشی در پیش گرفته است و خبری از آرامش و تعادل در آن نیست.

کد خبر: ۴۱٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha