۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
۲ هزار هکتار آفتابگردان در گلستان کشت شد/ پیش‌بینی برداشت ۲۵۰۰ تن محصول
رئیس اداره پنبه جهادکشاورزی گلستان:

۲ هزار هکتار آفتابگردان در گلستان کشت شد/ پیش‌بینی برداشت ۲۵۰۰ تن محصول

گرگان- رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان گفت: در سال زراعی جاری بیش از دو هزار هکتار آفتابگردان در گلستان کشت شد و پیش‌بینی می‌کنیم حدود دو هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت شود.

علی موسی خانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برداشت دانه آفتابگردان در گلستان آغاز شده و بخش قابل توجهی از محصول در شهرستان‌های کلاله و مرواه تپه برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه دو نوع آفتابگردان روغنی و آجیلی در استان کشت می‌شود، افزود: در سال زراعی جاری حدود دو هزار و ۴۰۰ هکتار آفتابگردان در استان کشت شده است و پیش‌بینی می‌کنیم حدود دو هزار و ۵۰۰ تن محصول جمع‌آوری شود.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه بیش از هزار و ۴۰۰ هکتار از افتابگردان کشت شده در استان از نوع آجیلی است، ادامه داد: بیشترین میزان تولید این محصول مربوط به دو شهرستان کلاله و مرواه تپه است که برداشت محصول در این شهرستان‌ها در مراحل پایانی است.

وی از دائر شدن دو مرکز خرید تضمینی آفتابگردان در مرکز و شرق استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ خرید تضمینی پایین‌تر از خرید توافقی است کشاورزان تمایل چندانی به تحویل محصول به مراکز خرید ندارند.

موسی خانی با یادآوری اینکه گلستان با تولید ۲۴۰ هزار تن انواع دانه روغنی مانند کلزا، سویا و آفتابگردان رتبه نخست تولید دانه‌های روغنی کشور را داراست، اضافه کرد: همچنین امسال ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار سویا و ۲۱ هزار و ۳۰۰ هکتار پنبه در استان کشت شده است.

کد خبر: ۴۱٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha