۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
۸۰۰ کیلومتر در سال به طول بزرگ راههای کشور افزوده می شود
وزیر راه و شهرسازی:

۸۰۰ کیلومتر در سال به طول بزرگ راههای کشور افزوده می شود

زنجان- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۸۰۰ کیلومتر در سال به طول بزرگ راههای کشور افزوده می شود، گفت: در دولت تدبیر و امید هم ۱۸۰ کیلومتر بر آزاد راههای کشور اضافه شده است. 

به گزارش بازار، محمد اسلامی صبح سه شنبه در جلسه شورای ایمنی راه‌های کشور در محل استانداری زنجان، گفت: فرهنگ رانندگی کردن در کشور ما ضعیف است و باید برای ارتقای فرهنگ رانندگی سرمایه گذاری کرد.

وی با بیان اینکه ارگان‌های مربوطه اقدامات فرهنگی در خصوص ارتقای فرهنگ رانندگی درست را مد نظر قرار دهند، اظهار کرد: توجه به این امر مهم باعث کاهش تصادفات می‌شود.

وزیر راه و شهر سازی گفت: ۸۰۰ کیلومتر در سال به طول بزرگ راههای کشور افزوده می‌شود و در دولت تدبیر و امید هم ۱۸۰ کیلومتر به آزاد راههای کشور اضافه شده است.

اسلامی با بیان اینکه در خصوص اجرای پروژه آزادراه زنجان به تبریز به سرمایه‌گذار اخطار داده شده و در صورت عدم توجه به اخطارهای ارائه شده ۲۵ درصد هزینه تمام شده به پروژه اضافه شده و از پیمانکار کسر می‌شود، افزود: وقت خواهش و تمنا گذشته و زمان لازم به پیمانکار برای اجرای پروژه در این طرح داده شده است.

وی با بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌ها و منابع سازمان راهداری برای ارتقای همه جانبه حمل‌ونقل زمینی استفاده شود، ابراز کرد: رفع نقاط حادثه خیز در اولویت برنامه‌های راه و شهرسازی است.

وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه پیش‌نویس سند راه‌های کشور امروز در کمیسیون مطرح و پس از چکش کاری به هیئت دولت ارائه می‌شود، تصریح کرد: توجه به ایمن سازی راه‌ها و رفع نقاط حادثه خیز باعث کاهش تصادفات در جاده‌ها می‌شود.

اسلامی گفت: در تصادفات راننده، وسیله نقلیه و زیر ساخت‌ها نقش موثری دارند و برای کاهش تصادفات به هر سه مقوله باید توجه شود. 

کد خبر: ۴۱٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha