۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
طلای سرخ ایران در نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی به نام و کام دیگر کشورها صادر می‌شود
رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران:

طلای سرخ ایران در نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی به نام و کام دیگر کشورها صادر می‌شود

لرستان- ملک زاده، رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران گفت: ۹۳ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود اما به دلیل نبود صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته‌بندی به نام دیگر کشورها صادر می‌شود.

محمد شفیع ملک زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ۹۳ درصد زعفران دنیا در کشور تولید می‌شود، زعفرانی که در ایران تولید می شود در هیچ جای دنیا نیست.

وی افزود: متاسفانه صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته بندی و ایجاد برند نداریم؛ زعفران را به صورت فله‌ای در قالب بسته‌های ۱۰ کیلویی می‌فروشیم و افغانستان از ما خریداری و با بهترین بسته بندی  ۱۰ الی ۲۰ برابر به اسپانیا، چین، هند و آلمان می‌فروشد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران عنوان کرد: علت عدم نگاه جدی به بخش کشاورزی است، در کشور بها به بخش کشاورزی نمی‌دهیم؛ اگر بخش کشاورزی در کشور ما مهم بود الان یک کشاورزی پیشرفته اقتصادی داشتیم و هم تولید کنندگان قوی و توانمند بودند و هم کشاورزی مکانیزه و اقتصادی داشتیم و هم محصولاتمان را به راحتی می‌توانستیم تبدیل، فرآوری و یا بسته بندی کنیم و در بازارهای جهان عرضه کنیم و ارز آوری برای کشور داشته باشد.

وی بیان کرد: مجلس باید کمک کند تمام اختیارات بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی باشد، الان بخش عظیمی از وظایف بخش کشاورزی در زیر مجموعه وزارت صنعت و معدن و یا وزارت بازرگانی قرار گرفته و متاسفانه مشکل اساسی این است که کارها توسط جهاد انجام نمی‌شود.

ملک زاده تصریح کرد: در شکری که به خودکفایی رسیده بودیم همین سیاست گذاری غلط باعث شد الان مجبور شویم ۷۰۰ الی ۸۰۰ تن شکر وارد کنیم و در دانه‌های روغنی به سمتی رفتیم که تا سه الی چهار سال آینده کل دانه های روغنی مورد نیاز را خودمان تولید کنیم ولی الان نزدیک به ۹۰ درصد روغن را وارد می‌کنیم.

وی گفت: کشاورزان وضعیت خوبی ندارند و دولت باید حمایت کند و یارانه بدهد، حداقل تسهیلات کم بهره و یا بدون بهره در اختیار قرار دهد تا تولید را پایدار کند.

کد خبر: ۴۱٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha