۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
بازار سرمایه رقابتی، زنده و شفاف است/ بازگشت بازار به ثبات با شیب ملایم
عضو شورای عالی بورس:

بازار سرمایه رقابتی، زنده و شفاف است/ بازگشت بازار به ثبات با شیب ملایم

عظیمی، عضو شورای عالی بورس گفت: بازار سرمایه یک بازار رقابتی، زنده، هوشمند و شفاف است.

به گزارش بازار، «ماشاء الله عظیمی» افزود: علاوه بر این قدرت جذب نقدینگی و نقد شوندگی دارایی های مردم نیز در این بازار بسیار بالاست.

وی اظهارداشت: این موارد به جذابیت های بازار سرمایه اضافه می کند در کنار سود سهم سالانه و افزایش قیمت سهم نیز به مردم آن پاسخ لازم را می دهد.

عضو شورایعالی بورس گفت: در خرداد ماه امسال پیشنهاد کردیم وقتی تقاضا بسیار قوی و سهام های تکراری در حال رد و بد بین مردم است ضرورت دارد که طرف عرضه را هم تقویت کنیم.

وی افزود: خوشبختانه در این راستا اقدامات خوبی انجام شد از جمله شرکت های که می خواهند در بورس پذیرش شوند سازمان مالیاتی به پرونده های سال های ماقبل برنگردد تا روند پذیرش تسریع و تسهیل شود.

عظیمی بیان داشت: تجدید ارزیابی ها و آورده های نقدی شرکت ها و همینطور آزاد سازی سهام شناور شرکت ها به اندازه ای که در مقررات دیده شده از دیگر اقدامات بود.

وی ادامه داد: از دولت و مجلس خواهش کردیم اگر نقطه نظری در خصوص بازار سرمایه دارند از طریق کانال رسمی خودشان یا با حضور در جلسات شورایعالی بورس نظرات خود را برای راهنمایی و تصمیم گیری بهتر مطرح کنند.

این عضو شورایعالی بورس گفت: متاسفانه اظهار نظرهای متفاوت، متناقض و بعضا خارج از زمان معمول در دولت بازار سرمایه را دچار تشکیک کرد.

وی افزود: این ریسکی که به بازار تحمیل شد و اکنون در حال اصلاح است کاملا غیر فنی و اقتصادی بود.

عظیمی بیان داشت: بیشترین حجم ورود اشخاص حقیقی به بازار سرمایه در ماه های تیر و مرداد سال جاری اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: از طرف متولیان دولتی سازمان بورس به سرمایه گذاران توصیه شداگر دانش و اطلاعات کافی در خصوص بازار بورس ندارند با مطالعه یا از طریق صندوق ها و بازگردان ها ورود پیدا کنند.

عضو شورایعالی بورس گفت: برای آرامش بازار و مداخله برای متعادل سازی بازار در مواقع ضرور یک صندوقی تحت عنوان «صندوق تثبیت» پیش بینی شده است.

وی افزود: این صندوق زمانی که شاخص ۵۰ هزار تا بود نزدیک به دو تا سه هزار میلیارد تومان منابع داشت لذا از طریق صندوق توسعه ملی مقرر شد یک درصد از منابع صندوق سپرده گذاری شود برگشت پذیر در بازار سرمایه.

عظیمی بیان داشت: اکنون پس از دو تا سه سال نیاز شد که این سپرده گذاری در صندوق تثبیت به سبب حمایت به خصوص از مردم انجام شود.

وی ادامه داد: زمانی یک تا دو میلیون کد بورسی در کشور داشتیم اکنون ۵۰ میلیون نفر مستقیم و غیر مستقیم در بازار سرمایه فعال هستند.

عضو شورایعالی بورس گفت: اگر مراقبت نشود در گفتار، در نظارت های سازمان بورس و همینطور در بیان مواضع حتی تخصصی و دلسوزانه نگرانی ها را در بین مردم تشدید می کند.

وی افزود: خوشبختانه چند تصمیم خوب اخیرا در شورایعالی بورس گرفته شده به امید خدا با یک حرکت ملایمی ثبات به بازار برخواهد گشت.

کد خبر: ۴۱٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha