۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱
افزایش تولیدات و فروش ماشین‌ سازی تبریز در ۷ ماه گذشته
مدیرعامل ماشین‌سازی تبریز خبر داد

افزایش تولیدات و فروش ماشین‌ سازی تبریز در ۷ ماه گذشته

تبریز- مدیرعامل ماشین‌سازی تبریز گفت: شرکت ماشین‌سازی تبریز در ۷ ماه گذشته، افزایش۵۰ درصدی تولیدات و ۲۴۰ درصدی فروش محصولات تولیدی در بازارهای داخلی و خارجی را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، ناصر فرج‌زاده دیشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت ماشین‌سازی تبریز در چند ماهی که از واگذاری این شرکت مادر به صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و ورود تیم مدیریتی جدید می‌گذرد، در حوزه‌های مختلف تحولات چشمگیری را پشت سر گذاشته است.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی تبریز از افزایش۵۰درصدی تولیدات این مجموعه مهم صنعتی استان در ۷ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: در همین مدت، همچنین افزایش ۲۴۰ درصدی فروش محصولات تولیدی در بازارهای داخلی و خارجی را شاهد بودیم.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دشمنان و مشکلات مبتلابه واحدهای صنعتی  کشور، گفت: در راستای رفع یکسری از مشکلات، راه‌اندازی مجدد دستگاه‌های از رده خارج‌شده و مهم و گلوگاهی در اولویت قرار گرفت و بعد از سال‌ها، دستگاه‌های CMM اندازه‌گیری سه بعدی دقیق، اشتودر ۱۴۵، والدریش و اشنایدر تعمیر و بومی‌سازی شده و به چرخه تولید بازگشت.

وی ادامه داد: تعمیر و راه‌اندازی مجدد دستگاه‌های از رده خارج شده، حداقل ۳ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در پی داشت.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی تبریز، مطالعه و مهندسی بازار با هدف تولید و فروش نیازهای مشتریان داخلی و خارجی از طریق برگزاری همایش شبکه فروش پس از ۸ سال را از دیگر اقدامات مهم انجام گرفته در ماه‌های اخیر برشمرد و خاطرنشان ساخت: انعقاد قرارداد صادراتی به کشور سوریه به ارزش حدود ۳۰ میلیون دلار، صادرات محصولات شرکت به کشورهای اروپایی و آسیایی پس از توقف چندین ساله و ورود به حوزه‌های نفت و پتروشیمی با انعقاد قراردادهای تجهیز، نصب و راه‌اندازی و ارائه خدمات مشاوره‌ای پس از وقفه چندساله از موفقیت‌های شرکت ماشین‌سازی تبریز در حوزه بازارهای داخلی و خارجی در همین مدت کوتاه ۷ ماهه می‌باشد.

وی افزود: همچنین در راستای جلوگیری از مشکلات احتمالی تامین مواد اولیه موردنیاز کارخانه در ماه‌های آینده، مواد اولیه مصرفی تولید که قبلا بصورت هفتگی و یا نهایتاً ماهانه انجام می‌شد با پیش‌بینی حداقل ۳ ماهه خرید و انبار شده است.

فرج‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شرکت ماشین‌سازی تبریز در طی ۷ ماه گذشته به کلیه تعهدات مالی خود اعم از پرداخت به روز حقوق و مزایای پرسنل عمل کرده، افزود: پرداخت علی‌الحساب حقوق تعطیلات تابستانی، بدهی‌های سنواتی بازنشستگی تعدادی از پرسنل، پرداخت به روز هزینه‌های مصرفی انرژی (آب، برق، گاز)، تقسیط و پرداخت بدهی‌های قبلی و نیز پرداخت بخشی از عیدی ۹۸ در بهمن ماه سالجاری به صورت علی‌الحساب از دیگر اقدامات انجام گرفته در این حوزه است.

کد خبر: ۴٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha