۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
تشکیل بانک اطلاعاتی زمین‌خواران حرفه‌ای در یزد
معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد خبر داد

تشکیل بانک اطلاعاتی زمین‌خواران حرفه‌ای در یزد

یزد- معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: بانک اطلاعات زمین‌خواران حرفه‌ای یزد جهت جلوگیری از کلاه‌برداری تشکیل خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: زمین خواران حرفه‌ای و سازمان یافته از شیوه‌های مختلفی برای زمین خواری استفاده می‌کنند که باید با تشکیل بانک‌ اطلاعاتی زمین خواران حرفه ای، سیطره اطلاعاتی بر شیوه‌ها و تکنیک‌های این افراد بزهکار افزایش یابد.
محمد نعیمی‌نژاد در جمع قضات دادسرای عمومی و انقلاب یزد در این رابطه، اظهار داشت: کلاهبرداران حرفه‌ای به طور معمول در پرونده‌های زمین خواری، مستقیم دخالت نمی‌کنند و نامی از آنها دیده نمی‌شود و این افراد حرفه‌ای از یکسری افراد ساده لوح، فقیر و یا کم بضاعت و معتاد استفاده می‌کنند تا بتوانند اهداف مجرمانه خود را به نام دیگران دنبال نمایند.

وی به لزوم دقت در پرونده‌های مرتبط با امور اراضی تأکید کرد و بیان داشت: پرونده مرتبط با امور اراضی باید در مرحله دادسرا با مستندات و ادله مکفی برای مراحل بالاتر دادرسی جمع آوری و تکمیل شود.

معاون دادستان یزد تصریح کرد: برخی از افراد سابقه‌دار به صورت سازمان یافته اقدام به زمین خواری می‌کنند که یک مقام قضایی باید در تحقیقات جامع خود، ارتباط افراد و نقش آنها را ردیابی کند و در کیفرخواست نهایی، تمام موارد را قید نماید.

وی بر فوری، محرمانه، هماهنگ و منسجم بودن تحقیق در پرونده‌های مربوط به اراضی تأکید کرد و بیان داشت: در برخی از موارد، زمین خواران با برخی از مانورهای متقلبانه و اسناد مجعول، یک زمین بزرگ را به تعداد کثیری از افراد می‌فروشند و این مسئله را به عنوان یک تهدید اجتماعی و پرونده کثیرالشاکی در دامن دستگاه قضایی قرار می‌دهند.

این مقام قضایی، لزوم تحقیق در تأمین مالی، ثمن معامله و وجوه جابه‌جا شده را یادآور شد و ابراز داشت: با ردیابی مالی وجوه مبادله شده می‌توان به برخی دیگر از زوایای پنهان پرونده دست یافت.
نعیمی نژاد به ضرورت بررسی کامل برخی از استعلامات دولتی و تطبیق آن با سایر ادله در پرونده اشاره کرد و گفت: انتفاع مالی بسیار زیاد در زمین خواری، باعث می شود زمین خواران برای رسیدن به مقصود خود از همه ترفندها اعم از جعل و یا پرداخت رشوه برای صدور گواهی خلاف واقع بهره بگیرند.

گفتنی است، یکی از اطلاعاتی که در سامانه یکپارچه ثبت معاملات املاک یزد(سیما) قرار خواهد گرفت، افراد ممنوع المعامله است. 

کد خبر: ۴۱٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha