۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
حمایت از ابتکارات بخش خصوصی در زمینه صادرات و تجارت بین‌الملل
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد

حمایت از ابتکارات بخش خصوصی در زمینه صادرات و تجارت بین‌الملل

زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بر حمایت دولت از فعالیت‌های خلاقانه و ابتکارات بخش خصوصی در زمینه تجارت بین‌الملل و صادرات غیرنفتی تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، حمید زادبوم در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت و مرکز دائم صادرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران، این تفاهم‌نامه را نمادی از همکاری‌های این سازمان با مرکز دائم صادرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران به عنوان بخش خصوصی فعال در حوزه صادرات و سرمایه‌گذاری دانست.

وی گفت: این تفاهم‌نامه می‌تواند به توسعه تجارت خارجی، صادرات غیرنفتی، اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در راستای درونگرایی و برونزایی اقتصاد و توانمندسازی صادراتی بنگاه‌های تجاری کشور کمک کند.

زادبوم افزود: این تفاهم‌نامه نقطه عطفی در همکاری دولت و بخش خصوصی در زمینه تجارت بین‌الملل است و این مرکز می‌تواند به عنوان مرکز ثقلی در نوگرایی در تجارت خارجی و در نگاه به بازاریابی بین‌الملل باشد و به گسترش فرهنگ تجارت بین‌الملل، آموزش بخش خصوصی و فراگیر کردن اطلاعات تجارت خارجی به دولت کمک کنند.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه امضای این تفاهم‌نامه در راستای حمایت و توسعه ابتکارات بخش خصوصی در این مرکز است، گفت: بخش مهمی از وظایفی که در مرکز دائم صادرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران انجام می‌شود، زمانی از وظایف دولت بود و انجام این وظایف از سوی این مرکز نشان می‌دهد، بخش خصوصی به بلوغ رسیده و باید از آن حمایت کرد.

براساس این تفاهم‌نامه مرکز دائم صادرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با حضور در نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی در تهران و مراکز استان‌ها خدمات سازمان توسعه تجارت ایران و ظرفیت‌های صادراتی را معرفی می‌کند. همچنین ضمن مشارکت در نمایشگاه اختصاصی و بین‌المللی نسبت به برگزاری نمایشگاه جانبی در حاشیه‌های رویدادهای مهم تجاری نیز اقدام خواهد کرد.

همکاری سازمان توسعه تجارت درباره حضور این مرکز در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی و خارجی و همچنین اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و بازاریابی، برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها و همایش‌های تجاری از دیگر زمینه‌های مورد توافق در این تفاهم نامه بود.

کد خبر: ۴۱٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha