۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
تولید یک میلیارد یورو انواع محصولات چوب و کاغذ مازندران
مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران خبر داد

تولید یک میلیارد یورو انواع محصولات چوب و کاغذ مازندران

ساری- سعیدی، مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران ارزش تولیدات این کارخانه از زمان تاسیس تاکنون را یک میلیارد یورو ذکر کرد.

مصطفی سعیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه در حال تولید و تلفی محصولی جدید از ترکیب باگاس و چوب برای تامین مواد اولیه در شرکت هستیم، اظهار داشت: با رونمایی از این محصول، هزینه ها و قیمت تمام شده کاهش خواهد یافت و گامی در راستای خودکفایی محسوب می شود.

وی با اظهار اینکه طبق مصوبه ستاد تسهیل، بهره برداری از درختان افتاده و شکسته نیز باید برای تامین مواد اولیه در دستور کار قرار گیرد، افزود: طبق مصوبه تهیه شده باید از این درختان برای تامین مواد اولیه از درختان شکسته و افتاده استفاده کنیم.

سعیدی با اشاره به نقش این کارخانه در تامین کاغذ کتب درسی و روزنامه ها یادآور شد: سال گذشته قرار بود ۱۰۰ میلیون یورو ارز نیمایی برای واردت چوب داده شود که تامین نشد و مجبور شدیم با ارز آزاد نسبت به تامین مواد اولیه اقدام کنیم.

سعیدی ظرفیت سالانه شرکت را ۱۷۵ هزار تن ذکر کرد و گفت: از ابتدای راه اندازی کارخانه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع کاغذ تولید شده که بخشی را در بازار داخل عرضه و بقیه را صادر کردیم.

وی ارزش تولیدات محصولات کارخانه را بالغ بر یک میلیارد ریال یورو بیان کرد و گفت: ۲۰ درصد سهم کاغذهای گرافیکی و غیرصنعتی را در کشور داریم و قادر به تامین ۱۰۰ درصد نیاز آموزش و پرورش هستیم.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با عنوان اینکه تنها تولید کننده کاغذ تحریر و روزنامه در کشور هستیم که یک گرید کاغذ آن در خاورمیانه انحصاری است.

کد خبر: ۴۱٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha