۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
 ۵۱۳ هزار تن کالا از گمرکات سیستان و بلوچستان صادر شد
ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان:

۵۱۳ هزار تن کالا از گمرکات سیستان و بلوچستان صادر شد

زاهدان- ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان و مدیرکل گمرک زاهدان گفت: ۵۱۳ هزار و ۱۶۴ تن کالا از ابتدای امسال تا کنون از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرک زاهدان، رضا راستی اظهار داشت: ۵۱۳ هزار و ۱۶۴ تن کالا از ابتدای امسال تا کنون از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان صادر شده است. 

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ارزش این میزان کالا بیش از ۶۹۰ میلیون دلار بوده است، افزود: طی این مدت صادرات از گمرکات این استان از لحاظ ارزش ۷۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی عمده اقلام صادراتی را سیمان، پودر لباسشویی، تخم گشنیز، بادمجان، خرما، گچ و شکلات اعلام کرد و ادامه داد: در حوزه واردات نیز ۷۳۵ هزارو ۵۳۹ تن کالا به ارزش ۳۶۳ میلیون و ۵۱۱ هزار دلار طی این مدت از طریق گمرک و بازارچه‌های مرزی وارد سیستان و بلوچستان شده است.

راستی با اشاره به اینکه عمده اقلام وارداتی شامل گندم، جو، برنج، انبه، دام و کنجد بوده است، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد واردات کالا به لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد منفی ۴۰ درصدی داشته است.

کد خبر: ۴۱٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha