۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
دریافت مالیات‌ در کنار طرح‌ جهش تولید مسکن، مانعی برای احتکار
نایب رئیس مجلس مطرح کرد

دریافت مالیات‌ در کنار طرح‌ جهش تولید مسکن، مانعی برای احتکار

نیکزاد، نایب رئیس مجلس گفت: تعیین مباحث مالیاتی در کنار طرح‌های حمایت از مسکن می‌تواند از بروز احتکار و سوءاستفاده جلوگیری کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس، با اشاره به اینکه تعیین مباحث مالیاتی در کنار طرح‌های حمایت از مسکن می‌تواند از بروز احتکار و سوءاستفاده جلوگیری کند، گفت: در کنار طرح دو فوریتی جهش تولید مسکن برای رسیدن به تولید انبوه که مسکن تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای و احتکاری نشود، دریافت مالیات از خانه‌های خالی، بحث مالیات مکرر، مالیات بر عایدی مسکن و زمین‌های بایر دیده شده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: دو فوریت طرح جهش تولید مسکن با هدف تعیین نحوه تولید مسکن و مساعدت‌های لازم برای انجام آن مانند ارائه زمین، تسهیلات، پروانه نظام مهندسی و ... هفته گذشته در صحن مجلس تصویب شد و در جلسه کمیسیون عمران بررسی‌های لازم بر روی آن انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: نمایندگان هم می‌توانند، پیشنهادات خود را درباره طرح جهش تولید مسکن به کمیسیون عمران ارائه کنند، مطمئنا تبدیل این طرح به قانون مشکل مسکن را در کشور تا حدود زیادی حل خواهد کرد و ما هم مانند دنیا در کنار تولید انبوه مسکن، دریافت مالیات را به عنوان عامل بازدارنده احتکار قرار خواهیم داد.

نیکزاد تاکید کرد: از ابتدای دور یازدهم مجلس تاکنون دو طرح مالیات بر خانه‌های خالی و جهش تولید مسکن ارائه شده که طرح مالیات بر خانه‌های خالی هفته گذشته بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان بار دیگر به شورا ارسال شد.

کد خبر: ۴۱٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha