۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۲
سازمان بورس برنامه جامع خود را ارائه کند/ تجربه تلخ موسسات مالی و اعتباری تکرار نشود
نائب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفتگو با بازار:

سازمان بورس برنامه جامع خود را ارائه کند/ تجربه تلخ موسسات مالی و اعتباری تکرار نشود

آخوندی نائب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: اگر سازمان بورس برنامه جامعی را در راستای حرکت و اقدامات خود نداشته باشد این مسئله باعث بی‌اعتمادی مردم به این بازار شده و قطعاً قابل قبول نیست.

محمد حسن آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به عملکرد بازار بورس در کشور گفت: مردم امروز به بازار سرمایه امیدوار شده و اعتماد پیدا کرده‌اند و اگر سازمان بورس برنامه جامعی را در  راستای حرکت و اقدامات خود نداشته باشد این مسئله باعث بی‌اعتمادی مردم به این بازار شده و قطعاً قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: مجلس هم این دغدغه را دارد که بداند سازمان بورس چه برنامه‌ای را برای حفظ سرمایه مردم در نظر گرفته است، در حال حاضر برخی افراد در بورس از تخصص لازم برخورداند و اما عمده افراد تخصص لازم را ندارند و دارایی زندگیشان را در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم نباید خانه و زندگی‌شان را در بفروشند و در بورس سرمایه گذاری کنند، بیان داشت: مردم باید درآمدهای اضافه خود را در بورس سرمایه‌گذاری کنند؛ فردی که می‌خواهد ماشین و یا طلا و خانه خود را بفروشد و در بورس سرمایه‌گذایر کند اقدام درستی انجام نداده است.

نائب رییس کمیسیون شورا و امورداخلی کشور در مجلس تأکید کرد: توقع داریم باتوجه به کمکی که مجلس در راستای موافقت با لایحه افزایش سرمایه شرکت‌ها بورسی به بورس داشت، مسئولین بورس نگذارند تا اعتماد مردم از این بازر سلب شود. ما تجربه تلخی چون موسسات مالی و اعتباری را پشت سر گذاشته‌ایم و نباید مجدداً چنین مسائلی مطرح شود و دولتمردان باید از این مسئله درس بگیرند.

آصفری بیان داشت: دولت باید برنامه ای جدی، تخصصی و کارشناسی برای بورس داشته باشد و اگر بازار بورس به خوبی مدیریت نشود می‌تواند تهدیدات امنیتی در پی داشته باشد.

کد خبر: ۴۱٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha