۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای راه نجات منابع آبی/ راه اندازی روستاهای گلخانه‌ای
مدیرعامل اتحادیه گلخانه‌داران کشور:

ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای راه نجات منابع آبی/ راه اندازی روستاهای گلخانه‌ای

بیرجند- مدیرعامل اتحادیه گلخانه‌داران کشور گفت: تنها راه نجات منابع آبی و زیرزمینی کشور در حوزه کشاورزی گسترش و ترویج کشت گلخانه‌ای است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد بلاغی ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در بیرجند که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار داشت: ایده ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای ایده‌ای بسیار مطلوب است.

وی افزود: ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای سبب می‌شود تا دولت و تولیدکنندگان هزینه کمتری پرداخت کنند و خدمت‌رسانی مطلوب‌تری نیز انجام شود.

بلاغی با بیان اینکه تنها راه نجات منابع آبی و زیرزمینی کشور در حوزه کشاورزی گسترش و ترویج کشت گلخانه‌ای است، افزود: در حال حاضر 17 تا 18 هزار هکتار گلخانه فعال در کشور وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در راستای توسعه گلخانه‌ها برای افق ۱۴۰۴ دو برابر ظرفیت فعلی برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: امروزه در حوزه تولید، توسعه و کشت محصولات گلخانه‌ای باید سفارش بازار هدف را مدنظر قرار دهیم.

بلاغی با اشاره به چشم‌انداز تدوین شده برای استان خراسان‌جنوبی در حوزه نهضت گلخانه‌ای نیز گفت: داشتن زیرساخت‌های خوب، سنجیده و حساب شده برای رسیدن به این چشم‌انداز ضروری است تا در بطن کار با مشکل مواجه نشویم.

مدیرعامل اتحادیه گلخانه‌داران کشور بر بروزرسانی شهرک‌های گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی تاکید کرد و افزود: ایجاد هم‌افزایی بیشتر بین تولیدکنندگان و گلخانه‌داران استان زمینه‌ساز موفقیت در زمینه نهضت گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی خواهد شد.

بلاغی گفت: هدف اصلی و نهایی در خراسان‌جنوبی تشکیل زنجیره ارزشی تولید محصولات گلخانه‌ای است که در این زنجیره کلیه امورات مربوط به گلخانه از جذب متقاضی و سرمایه‌گذار تا صادرات محصولات با یک برنامه دقیق و مدون پیگیری می شود.

وی برنامه‌ریزی براساس نیاز و سفارش بازار را بسیار مهم در راستای بازاریابی برشمرد و افزود: اگر می‌خواهیم در تولید محصولات گلخانه‌ای با مشکل رو به رو نشویم باید بر اساس نیاز و سفارش بازار هدف برنامه‌ریزی کنیم.

بلاغی با اذعان به اینکه ما می‌خواهیم بر اساس سفارش‌های صادراتی تولید محصولات گلخانه‌ای را در خراسان‌جنوبی آغاز کنیم، بیان داشت: در این راستا ارائه آموزش برای تولید محصولات صادراتی را نیز در استان خواهیم داشت.

وی گفت: با تامین بودن زیرساخت‌های چون آب، برق و به ویژه گاز در روستاها، می‌توانیم روستاهای گلخانه‌ای را ایجاد کنیم.

بلاغی با اشاره به مشکلات گلخانه‌داران در دریافت وام بیان داشت: در زمینه مشکل وثیقه برای دریافت وام رایزنی‌هایی انجام شده و اکنون حتی سازه‌های گلخانه‌ای و اسناد روستایی نیز به عنوان وثیقه پذیرفته می‌شود.

کد خبر: ۴۱٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha