۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
پرداخت بدهی ۲۳ تریلیون دلاری امریکا از طریق کاهش نرخ بهره
در خواست ترامپ از فدرال رزرو:

پرداخت بدهی ۲۳ تریلیون دلاری امریکا از طریق کاهش نرخ بهره

رئیس جمهور دونالد ترامپ از بانک مرکزی امریکا خواست تا با پایین آوردن نرخ بهره به ایالات متحده در کاهش بدهی های خود کمک کند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از سی ان بی سی، ترامپ تاکید کرد که بانک مرکزی باید نرخ وام های کلیدی خود را کاهش دهد تا در تطابق بیشتری با همتایان جهانی خود قرار گیرد.

ترامپ با تمرکز بر بازپرداخت بدهی ها از فدرال رزرو خواست که هوشمندانه عمل کرده و علاقه آن ها را به رقابت با سایر کشورها در نظر گیرد.

ترامپ گفته است که بانک مرکزی فدرال هنوز آرام آرام حرکت می کند تا سیاست را دچار سستی و تزلزل کند.

بدهی ملی در دوره دولت ترامپ به ۲۳.۲ تریلیون دلار افزایش یافته که این رقم ۱۶.۴ درصد دچار افزایش شده است. کسری مالی در تقویم سال ۲۰۱۹ بیش از ۱ تریلیون دلار گزارش شده است.  

ترامپ بارها برای فدرال به خاطر کاهش نرخ وام یک شبه خود، که در حال حاضر در بازه بین ۱.۵ تا  ۱.۷۵ درصد هدف گذاری شده است، خط و نشان هایی کشیده است.  

بنابراین در پی خواست های مکرر ترامپ، فدرال‌رزرو ۸۲.۵۸ میلیارد دلار نقدینگی به بازارهای آمریکا تزریق کرد تا سطح مداخلات مالی خود را ثابت نگه دارد.

بر اساس گزارشات وال استریت ژورنال، بانک مرکزی آمریکا ۴۸.۷۸ میلیارد دلار از این پول را به صورت قراردارد بازخرید یک‌شبه اوراق قرضه و ۳۳.۸۰ میلیارد دلار از آن را به صورت قراردارد ۱۴ روزه بازخرید اوراق قرضه به بازار تزریق کرد.  

کد خبر: ۴٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha