۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
تورم کلان و کمبود تولید، ۲ علت اصلی افزایش قیمت خودرو
عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت مطرح کرد

تورم کلان و کمبود تولید، ۲ علت اصلی افزایش قیمت خودرو

کاکایی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: مشکل تولید خودرو در کشور روز به روز در حال بدتر شدن است

به گزارش بازار، «امیر حسن کاکایی» افزود: این تولیدی که همواره از آن بد می گویم بطور کامل حذف می شود بعد ما می مانیم با یک بازار بسیار بلبشو و وارداتی که کشور را زمین خواهد زد.

وی اظهارداشت: همه مسئولان و سیاستمداران دائم بهانه می آورند و آن کار اصلی را که باید انجام دهند، انجام نمی دهند و متاسفانه هیچ کس نمی گوید چرا تیراژتولید خودرو در کشور کم شده است.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: نمایندگان مجلس طرحی تحت عنوان «ساماندهی وضعیت صنعت و بازار خودرو» تهیه و به دنبال تصویب آن هستند.

وی افزود: هر طرحی که بخواهد در مجلس تصویب شود، تصویب شود اما نکته مهم اینکه طرح ها باید به درستی اجرا شوند.

کاکایی بیان داشت: یکی از مشکلات بزرگ در کشور اینکه بسیاری از طرح ها ناقص هستند و کارها ناقص اجرا می شود و بعد هیچ کس پاسخگو نیست.

وی ادامه داد: مگر در دو سال گذشته ادعا نبود که قیمت گذاری دستوری مشکل بازار خودرو را حل می کند یا مگر در همین چند وقت اخیر گفته نشد طرح قرعه کشی خودرو مشکل بازار را رفع می کندپس چرا حل نکرد حالا که حل نکرد چرا کسی پاسخگو نیست.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: قاعده اصلی طرح نمایندگان مجلس برای ساماندهی وضعیت صنعت و بازار خودرو «عرضه خورو در بورس» است.

وی افزود: من موافق عرضه خودرو در بورس نیستم اما به هر حال این مدل بهتر از وضعیت موجود است.

کاکایی بیان داشت: چندین کار طی این مدت انجام شده که همه غلط بوده و باید یکی یکی این گزینه ها حذف شود.

وی ادامه داد: اینکه اصرار کنیم بر یکسری گزینه های غلط می شود همین حال و روزی که همه در صنعت و بازار خودرو مشاهده می کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: افزایش قیمت خودرو دو علت اصلی (تورم کلان وکمبود تولید) دارد.

وی افزود: تورم کلان ناشی از اینکه تولید ملی در کشور کاهش پیدا کرده اما در برابر مکانیزم تولید نقدینگی همچنان در جامعه کار می کند.

کاکایی بیان داشت: تورم کلان ربطی به خودرو ساز ندارد هرچند اگر صنعت خودرو خوب کار کند خودش یک بخشی از تولید ملی است.

وی ادامه داد: راهکار اساسی برای جلوگیری از رشد بی رویه قیمت خودرو اینکه مسئولان مربوط فقط و فقط به فکر تولید باشند بنابراین اگر این اتفاق بیفتد به خودی خود مشکل بازار هم رفع می شود.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت یادآورشد: اگر همواره به دنبال این باشیم که بازار را کنترل کنیم پس از دو سال و نیم خطاهای پشت سرهمی هیچ چیز درست نمی شود.

کد خبر: ۴۱٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha