۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
ساز و کار پرداخت مشوق‌های صادراتی
مدیرکل توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت اعلام کرد

ساز و کار پرداخت مشوق‌های صادراتی

قمری، مدیرکل توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت گفت: مشوق های صادراتی در دو بخش منابع صندوق توسعه ملی در کنار منابع بانکی و براساس سرمایه در گردش صادراتی با بازپرداخت ۲ ساله در اختیار صادرکنندگان قرار می گیرد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، احسان قمری درباره روند پرداخت مشوق های صادراتی گفت: براساس بند ۱۰ سیاست های اقتصاد مقاومتی، حمایت هدفمند و همه جانبه از صادارت کالا و خدمات در راستای افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی به ۱۵ کشور همسایه و حوزه اتحادیه اوراسیا و حمایت از زیرساخت های صادراتی از اصول کلی در اقتصاد مقاومتی است که بر این اساس بسته حمایتی صادرات غیرنفتی در سال گذشته تهیه شد.

وی افزود: امسال نیز این بسته با حمایت بخش خصوصی و دولت تدوین و از اول تیرماه ابلاغ شد که مشوق های صادراتی در آن در دو بخش ابلاغ شده است. در مرحله اول؛ ۲ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی درکنار منابع بانکی با بازپرداخت دو ساله در اختیار صادرکنندگان قرار می گیرد که همه تسهیلات ریالی و ارزی را شامل می شود.

مدیرکل توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت افزود: مشوق ها و خدمات باید براساس بازگشت ارز حاصل از صادرات باشد همچنانکه اولویت ما نیز بازگشت ارز است.

قمری گفت: براساس بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی؛ مالیات برارزش افزوده صادرکنندگان سال ۹۷ هم که تا ۳۰ دی ماه سال ۹۸ ایفای تعهد کرده اند، مسترد خواهد شد.

کد خبر: ۴۱٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha