۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
سکوی هشتم پارس جنوبی به مدار تولید برگشت
پس از ۲۵ روز؛

سکوی هشتم پارس جنوبی به مدار تولید برگشت

بوشهر- عبادی، مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس گفت: سکوی هشتم پارس جنوبی پس از انجام ۲۵ روز تعمیرات اساسی به مدار تولید برگشت.

علیرضا عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سکوی هشتم پارس جنوبی که متشکل از سکوهای فازهای شش، هفت و هشت پارس جنوبی است به مدت ۲۵ روز تحت تعمیرات اساسی قرار گرفت و با پایان عملیات تعمیری بار دیگر به مدار برگشت.

وی هدف از این تعمیرات را دستیابی به تولید پایدار خصوصا در فصل سرد سال و تامین گاز کشور عنوان کرد و ادامه داد: در برنامه‌های تعمیرات اساسی، اصلاحات و رفع پانچ‌ها در دستور کار قرار گرفت.

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس به انجام تست‌های مختلف در این عملیات اشاره کرد و ادامه داد: در تعمیرات اساسی این سکو حدود حدود ۵۰ عدد شیر اطمینان کالیبره شد و نشتی شیرهای معیوب رفع شد.

وی از تعویض سه خط لوله اصلی گاز در این سکو خبر داد و افزود: علاوه بر عملیات جوشکاری و فیت‌آپ، برنامه‌های تست‌های رادیوگرافی، تست‌های مکمل و هایدروتست نیز انجام شد.

عبادی با اشاره به اینکه سکوی هشتم پارس جنوبی با تمام ظرفیت در مدار تولید است، افزود: ۸۰ هزار ساعت کار بدون حادثه در عملیات تعمیرات این سکو انجام شده است.

کد خبر: ۴۱٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha