۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
۵۵درصد سرمایه‌گذاری‌های خراسان رضوی در حوزه صنعت، معدن و تجارت است

۵۵درصد سرمایه‌گذاری‌های خراسان رضوی در حوزه صنعت، معدن و تجارت است

مشهد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن دراستان خراسان رضوی گفت: ۵۵ درصد سرمایه‌گذاری‌های جدید استان در حوزه صنعت، معدن و تجارت است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، محمدرضا مس‌فروش در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۴ درصد شغل‌های ایجادشده و ۵۵ درصد سرمایه‌گذاری‌های انجام‌گرفته در استان مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت بوده است.

وی افزود: امسال برخی از جوازهای تأسیس صادره از سوی این سازمان برای اولین بار در حوزه تولید یک کالا انجام‌گرفته است.

وی گفت: بسیاری از مشکلاتی که در استان‌های مختلف کشور حل‌نشده، در خراسان رضوی برطرف شده و با استفاده از توان استانی تمامی موانع را از سر راه برمی‌داریم.

مس‌فروش خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم که طرح‌های پیشنهادی خود را به‌صورت مکتوب به سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تحویل دهند تا پس از بررسی لازم و تائید قانونی مجوزهای آن صادر شود.

وی تأکید کرد: در راستای ایجاد توازن منطقه‌ای در شهرهای بزرگ هم معتقدیم که این مهم با راه‌اندازی شهرک‌ها در داخل کلان‌شهرها امکان‌پذیر نیست و باید این شهرک‌ها در مناطق محروم باشد تا ضمن عدم ایجاد آلودگی در داخل شهر، اشتغال جوانان ساکنان این مناطق هم به‌خوبی ایجاد شود.

وی افزود: هم‌اکنون پنج هزار و ۳۱۱ واحد تولیدی صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۹۰ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۱۹۴ هزار و ۳۵۶ نفر در این استان فعال است و سهم استان از تعداد واحدهای صنعتی کشور هفت درصد، میزان سرمایه‌گذاری صنعتی ۶ درصد و میزان اشتغال‌زایی هشت درصد است.

کد خبر: ۴۱٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha