۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
تسهیل حضور صادرکنندگان در بازارهای هدف با کاهش هزینه ها
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت اعلام کرد

تسهیل حضور صادرکنندگان در بازارهای هدف با کاهش هزینه ها

قمری، مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران از همکاری معاونت طرح و برنامه وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت در تخصیص اعتبارات صادراتی از محل منابع صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، احسان قمری با اشاره به مفاد ماده‌های ۱ و ۳ بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۹۸، در خصوص پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی از محل منابع صندوق توسعه ملی و همچنین ساز و کار پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی صادراتی گفت: در این راستا، معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت استفاده از امکانات سامانه‌ای آن مجموعه، با سازمان توسعه تجارت ایران همکاری خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با اقدامات و تعاملات انجام شده، شاهد رفع مشکلات پیش روی صادرکنندگان در جهت کاهش هزینه‌های حضور در بازارهای هدف باشیم.

قمری افزود: بر اساس بررسی‌های کارشناسی انجام شده یکی از مهم‌ترین مشکلات صادرکنندگان، بالا بودن هزینه‌ها و نرخ بهره تسهیلات دریافتی بوده که با توجه به شرایط اقتصادی خاص کشور لازم است تمهیداتی اندیشیده شود تا با استفاده از منابع بانکی و همچنین منابع صندوق توسعه ملی این هزینه‌ها کاهش یافته و حضور صادرکنندگان در بازارهای هدف تسهیل شود.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی بیان داشت: در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۹۹ هم منابع ریالی صندوق توسعه ملی در اختیار بخش صادرات کشور بوده و براساس دستورالعمل ماده ۳ بسته مذکور با همکاری بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی نسبت به دریافت طرح توجیهی از بانک‌های عامل و در نهایت سپرده‌گذاری در بانک‌ها اقدام خواهد شد.

کد خبر: ۴۱٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha