۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
قیمت آجیل در کرمان ۲۰ درصد کاهش یافت/ هر کیلو پسته فندقی ۱۱۰ هزار تومان
رئیس صنف آجیل و خشکبار کرمان:

قیمت آجیل در کرمان ۲۰ درصد کاهش یافت/ هر کیلو پسته فندقی ۱۱۰ هزار تومان

کرمان - رئیس صنف آجیل و خشکبار کرمان گفت: قیمت آجیل به ویژه پسته نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است و امسال قیمت هر کیلو پسته فندقی حداکثر ۱۱۰ هزار تومان است.

مهدی کیوانی مقدم در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نزدیک شدن به شب یلدا اظهار کرد: هیچگونه تغییر در قیمت آجیل و خشکبار در چند ماه اخیر رخ نداده است.

وی ادامه داد: آجیل و خشکبار به میزان کافی در بازار وجود است و مردم می توانند با خاطر آسوده اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.

کیوانی مقدم بیان کرد: قیمت آجیل به ویژه پسته نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است؛ پسته فندقی سال گذشته هر کیلو ۱۴۰ هزار تومان بود و امسال حداکثر ۱۱۰ هزار تومان است. قیمت آجیل هم از ۴۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان بسته به کیفیت و نوع مغزجات موجود در آن متغییر است.  

رئیس صنف آجیل و خشکبار کرمان از بادام هندی، مقداری از بادام های درختی و مغز بادام به عنوان اقلام وارداتی نام برد و گفت: با توجه به کیفیت بالا و مزه مطلوب آجیل تولید داخل به ویژه پسته، توصیه می شود مردم از خرید اجناس خارجی خودداری کنند.

وی گفت: مردم آجیل مورد نیاز خود را فروشگاه های داری پروانه کسب خریداری کنند چرا که می توانیم بر کیفیت و قیمت آنها نظارت بیشتری داشته باشیم. اتحادیه هیچ گونه مسئولیتی در خصوص واحدهای غیرمجاز و سیار ندارد.

کیوانی مقدم با اشاره به وجود ۷۰ واحد صنفی آجیل‌فروشی در کرمان عنوان کرد: مردم در صورتی که شکایتی در این خصوص داشته باشند می تواند با شماره ۳۲۴۸۱۲۹۱ تماس بگیرند.

کد خبر: ۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha