۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
رونق صادرات در خراسان جنوبی/ کرونا حریف «ماهیرود» نشد
در گفتگو با بازار مطرح شد

رونق صادرات در خراسان جنوبی/ کرونا حریف «ماهیرود» نشد

بیرجند- خاشی،مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ۱۰۱ درصدی ارزش صادرات از گمرک و مرز ماهیرود طی سال جاری گفت: تلاش برای ۲۴ ساعته شدن مرز ماهیرود را داریم.

 به گزارش بازار؛ این روزها علی رغم تعطیلی برخی بازارچه های مرزی و رکود در آنها به دلیل شیوع کرونا اما در بازارچه مرزی و گمرک ماهیرود روزهای پر رونقی سپری می شود و کامیون‌ها در صف ایستاده‌اند و برای نوبت لحظه‌شماری می‌کنند، اکنون خراسان جنوبی رکودهای بی سابقه در صادرات  را برای خود به ثبت رسانده است.

مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی در گفت و گو با بازار با اشاره به وضعیت صادرات سال جاری بیان کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری میزان کل کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان از نظر ارزشی ۲۳۴ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۵۷۷ دلار و از نظر وزنی یک میلیون و ۳۳۳ هزار و ۴۸۰ تن بوده است.

محمد علی خاشی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۱۰۱ درصد و از لحاظ وزن ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به واردات قطعی پنج ماهه سال جاری بیان کرد: از ابتدای سال جاری هشت فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۱۶۴ هزار و ۹۲۹ دلار به وزن ۲۱۵ تن تشکیل شده است.

نیاز به نیروی انسانی برای ۲۴ ساعته شدن مرز
خاشی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۵۰ درصد، از نظر ارزش ۹۹ درصد و از نظر وزن ۷۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ۲۴ ساعته شدن مرز استان بیان کرد: تاکنون اقداماتی اعم از تامین برق سراسری و اتصال شبکه آب در راستای ۲۴ ساعته شدن مرز انجام شده است.

وی تامین نیروی انسانی را مهم ترین مشکل پیش روی ۲۴ ساعته شدن مرز دانست و گفت: بر اساس پیش بینی ها، نیروهای ۱۵ دستگاه فعال در مرز حداقل باید دو برابر شود.

خاشی با اشاره به وضعیت بازارچه های مرزی استان بیان کرد: در حال حاضر تنها بازارچه مرزی میل ۷۸ فعال است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ادامه داد: برای بازگشایی دیگر بازارچه ها هنوز از سوی دولت افغانستان تصمیمی گرفته نشده است.

کد خبر: ۴۰٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha