۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
وعده تولید یک میلیونی خودرو عملی نمی‌شود! / سرعت اصلاح قراردادها کمتر از تحولات بازار است
رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه ‌سازان اصفهان:

وعده تولید یک میلیونی خودرو عملی نمی‌شود! / سرعت اصلاح قراردادها کمتر از تحولات بازار است

احمدی، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه ‌سازان استان اصفهان با اشاره به اینکه هنوز خودروسازان قراردادهای قطعه‌سازان را اصلاح نکرده‌اند از عدم دست یابی به برنامه تولید یک میلیون دستگاه خودرو تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

بازار؛ گروه خودرو: رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن استان اصفهان با اشاره به افزایش قیمت خودرو گفت: قیمت خودرو ابتدای سال  ۱۰ درصد و سپس ۲۰ درصد افزایش داشت. به موازات آن قیمت مواد اولیه از سال ۱۳۹۷ تا امروز تقریبا ۹۰ تا ۱۱۰ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که هزینه‌های سربار دیگر و دستمزدها افزایش داشته است.

ابراهیم احمدی با اشاره به اینکه قیمت پراید در شرایطی اکنون به ۹۰ میلیون تومان رسیده که در سال‌های گذشته حدود ۷ هزار دلار معامله می‌شد، افزود: قیمت ریالی و ارزی پراید را اگر حساب کنید، به قیمت ۴ هزار دلاری خواهیم رسید. بنابراین می‌توان بیان کرد که نقدینگی صنعت خودرو کمتر شده است، که تاثیر بسزایی روی قطعه‌سازی خواهد داشت.

این تولید کننده با اشاره به اینکه دو خودروساز بزرگ کشور آنالیز قیمتی را شروع کردند، ادامه داد: اما همین که  برای افزایش قیمت ۳۰ تا ۳۵ درصدی در قراردادها اقدام کردند بار دیگر مواد اولیه با جهش مجدد بها مواجه شد. فرآیند آرامی که خودروسازان برای اصلاح در پیش گرفتند، زمانی موثر است که ثبات اقتصادی داشته باشد.

احمدی با اشاره به بی برنامه بدون خودروسازان در خصوص تیراژ تولید، تصریح کرد: خودروسازان باید در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بالای دو نیم میلیون خودرو در سال تولید می‌کردند، اما امسال به یک میلیون دستگاه خودرو هم نخواهیم رسید.

کد خبر: ۴۰٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha