۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
ایجاد شغل در حوزه فناوری ارزان‌تر و راحت‌تر از بخش صنعت است
رئیس پارک علم و فناوری قم:

ایجاد شغل در حوزه فناوری ارزان‌تر و راحت‌تر از بخش صنعت است

قم - اخوان علوی، رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: هزینه اشتغال‌زایی در حوزه فناوری مقرون به صرفه و زود بازده‌تر از سایر بخش‌های سرمایه‌گذاری است.

سید حسین اخوان علوی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: ارزش افزوده و کیفیت اشتغال‌زایی در حوزه فناوری نشانگر این است که بدون توسعه فناوری مشکلات کشور برطرف نخواهد شد.

وی با ابراز تأسف از اینکه بیشتر نرخ بیکاری در میان اقشار تحصیل کرده است، گفت: اشتغال‌زایی برای جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی مهمترین دغدغه امروز کشور ماست.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به وجود بیش از ۵ میلیون دانش آموخته بیکار در سطح کشور، گفت: دولت در نهایت بتواند سالانه ۵۰ هزار شغل برای بخش فارغ التحصیل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه استان قم از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مناسبی در بخش دانشگاهی برخوردار است، گفت: در قم ۱۲ دانشگاه دولتی و بیش از ۵ هزار هیأت علمی و ۸۰ هزار دانشجو وجود دارد و تعداد زیادی هم دانشجو و طلبه خارجی تحصیل می‌کنند اما واقعیت این است که به مقدار این ظرفیت‌ها خروجی کاربردی و محصول محور وجود ندارد.

بازده بیش از دو برابری سرمایه‌گذاری در فناوری
اخوان علوی با اعلام اینکه در سال گذشته ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان انواع تسهیلات در بخش صنعت استان قم تزریق شده است، گفت: میزان اشتغال‌زایی این مبلغ تسهیلات اعطایی چیزی کمتر از ۱۵۰۰ شغل بوده است در حالی که در بخش توسعه فناوری با ۵.۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ۳۹۶ شغل ایجاد شده که این نسبت، به وضوح کارایی و ارزش افزوده محسوس بخش فناوری را نسبت حوزه صنعت نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بدون توسعه فناوری و توجه به شرکت‌های فناور نمی‌توان آینده روشنی برای توسعه اقتصادی کشور قائل بود، گفت: شرکت‌های فناور در ایام کرونا نشان دادند که می‌توانند نیازها و مشکلات بحرانی کشور را به بهترین نحو برطرف کنند.

تولید روزانه ۵ هزار ماسک توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان قم
رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه یکی از شرکت‌های دانش بنیان پارک روزانه ۵ هزار ماسک تولید می‌کند، گفت: یکی دیگر از شرکت‌های عضو پارک در حوزه مدیریت پسماند با پارس جنوبی قرارداد ۴۵۰ میلیون تومانی به امضا رسانده است.

اخوان علوی با بیان اینکه ۸ شرکت فناور عضو پارک علم و فناوری استان در صف اول خدمت رسانی و تولید اقلام مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا هستند، گفت: چراغ شرکت‌های فناور باید روشن باشد تا فعالیت‌ها و عملکرد پارک‌های علم و فناوری معنا داشته باشد.

کد خبر: ۴۰٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha