۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
دولت هیچ مبلغی به صندوق بیمه کارگری واریز نمی‌کند
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت هیچ مبلغی به صندوق بیمه کارگری واریز نمی‌کند

کارنامی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از جلسه اقتصادی مشترک این کمیسیون با رئیس بنیاد مستضعفان در هفته جاری خبر داد و تاکید کرد که همه زیرمجموعه‌های بنیاد، مالیات سالانه خود را پرداخت می‌کنند.

 به گزارش بازار، علی بابایی کارنامی  اظهار کرد: هفته گذشته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مهمان این کمیسیون بود و در خصوص بیمه و درمان مستمری بگیران بحث و گفتگو شد.

وی همچنین منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی و انتصابات در «شستا» را از دیگر مباحث مهم مطرح شده در جلسه مذکور دانست و افزود: مجلس باید به بحث بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی ورود جدی داشته باشد.

بابایی ادامه داد: با فشاری که مجلس یازدهم آورد، دو هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت پرداخت شده است و برای ادامه پرداخت بدهی‌ها باید به تفاهم برسیم.

این نماینده مجلس با انتقاد از اینکه دولت هر ساله درپی افزایش شمارِ بیمه‌شدگان تامین اجتماعی است، خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران کشور است ولی دولت هیچ مبلغی به صندوق بیمه کارگری واریز نمی‌کند.

بابایی با اشاره به سیاسی‌کاری دولت در زمینه تصویب اهدافی برای سازمان تامین اجتماعی، تاکید کرد: مجلس یازدهم اجازه نخواهد داد چنین طرح هایی، خاصه برای سازمان تامین اجتماعی، بدون پشتوانه مالی تصویب شود.

وی یادآوری کرد: در رابطه با همسان سازی حقوق بازنشستگان حتی بنده را زیر سوال بردند؛ در حالیکه خود دولت باید پای کار آید و منابع و راهکارهای این مهم را ببیند.

بابایی با بیان اینکه دولت اعلام می دارد منابع را بعدها تامین می کند ولی این کار اجرایی نمی شود و لذا ورودی و خروجی صندوق تامین اجتماعی را دچار مشکل می کند، گفت: نمایندگان و سازمان هر دو دغدغه‌مند هستند و مجلس یازدهم تلاش دارد هم از بنگاه‌های اقتصادی و هم از سازمان تامین اجتماعی حمایت کند.

وی افزود: مهمان دیگر ما در هفته گذشته آقای فتاح بود و خوشبختانه در هفته جاری بنا است در محل بنیاد مستضعفان، ادامه جلسه، برگزار شود و به مسائل اجتماعیِ مبتلابه بنیاد مستضعفان بپردازیم.

بابایی با اشاره به انتقاد رئیس بنیاد مستضعفان نسبت به سخنان برخی مسئولان و سیاه‌نمایی مالیاتی و شائبه‌سازی در رسانه‌ها، اظهار کرد: آقای فتاح صراحتا اعلام کرد حتی یک بنگاه از زیر مجموعه‌های بنیاد مستضعفان وجود ندارد که مالیات سالانه خود را پرداخت نکند و این مهم یکی از اهداف مجلس یازدهم نیز هست.

کد خبر: ۴۰٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha