۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
۶۲ روستای تکاب به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی:

۶۲ روستای تکاب به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

ارومیه- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: برنامه ریزی برای اتصال ۶۲ روستای شهرستان تکاب به شبکه ملی اطلاعات انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی، قاسم جلیلی نژاد در دیدار با همتی، نماینده مردم تکاب و شاهین دژ، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود  این شهرستان ها اظهار کرد: در خصوص پوشش ارتباطات شهری تکاب و شاهین دژ هیچ مشکلی وجود ندارد و هر دو شهرستان به آخرین نسل اینترنت همراه متصل هستند.

وی افزود: کار اتصال روستاهای تکاب به اینترنت ثابت در دو فاز اجرا شده که در فاز اول، ۹ روستا و در فاز دوم، ۱۷ روستا به اینترنت پر سرعت متصل شده اند و مابقی روستاها نیز در دست اقدام است.

جلیلی نژاد با اشاره به طرح برگردان بزرگترین شبکه تلفن روستایی در سطح کشور به تلفن همراه که در استان آذربایجان غربی اجرایی شد، گفت: این سایت ها در حال حاضر صرفا جهت ارائه ارتباط کلامی است و با ارتقای آن ها، امکان اتصال روستائیان به اینترنت پرسرعت و اتصال به شبکه ملی اطلاعات فراهم می شود.

مدیرکل ارتباطات استان افزود: ابلاغ ارتقای ۳۶ روستای تکاب و ۲۶ روستای شاهین دژ از محل اعتبارات خدمات اجباری روستایی وزارت ارتباطات تامین شده و به اپراتور همراه اول ابلاغ شده است تا در اسرع وقت با ارتقای این سایت ها بستر اتصال ۶۲ روستا را به شبکه ملی اطلاعات فراهم کند.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ششم توسعه تامین زیرساخت های ارتباطی روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته برای ارائه چهار خدمت اصلی آموزش، کشاورزی، سلامت و خدمات بانکی از وظایف وزارت ارتباطات است که برای آن تلاش های قابل توجهی در روستاهای آذربایجان غربی صورت گرفته است.

در این نشست وضعیت زیرساخت های ارتباطی شهرستان های تکاب و شاهین دژ و مشکلات توسعه آن بررسی و تصمیماتی برای رفع موانع و تسریع در توسعه آنها اتخاذ شد.

کد خبر: ۴۰٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha