۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
کاهش معنادار بودجه راه‌های روستایی طی مدت ۴ سال گذشته
عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد

کاهش معنادار بودجه راه‌های روستایی طی مدت ۴ سال گذشته

بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در بودجه سال ۹۵، اعتبارات راه های روستایی حدود ۶۵۰ میلیارد تومان بود اما متأسفانه این اعتبارات در بودجه سال ۹۸ به حدود ۱۴۰ میلیارد تومان کاهش یافت که در نهایت از این میزان نیز حدود ۶۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از وضعیت راه های روستایی و عدم حمایت دولت از این بخش، گفت: متأسفانه حوزه راه روستایی از زمان واگذاری این بخش از جهاد سازندگی به وزارت راه و شهرسازی مغفول مانده است، پس از آن، حوزه راه روستایی تبدیل به یکی از معاونت های وزارت راه شد اما متأسفانه در چند سال گذشته، این معاونت حذف شده و بخش راه روستایی در حد یک اداره به زیرمجموعه سازمان راهداری منتقل شد.

دولت ها عزمی برای توسعه و تقویت راه های روستایی ندارند
نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتقال مداوم حوزه راه روستایی به معاونت ها و سازمان های مختلف نشان می دهد که دولت ها عزم جدی برای توسعه و تقویت این راه ها ندارند.

کاهش معنادار بودجه راه های روستایی طی مدت ۴ سال
بدری افزود: در بودجه سال ۹۵، اعتبارات راه های روستایی حدود ۶۵۰ میلیارد تومان بود اما متأسفانه این اعتبارات در بودجه سال ۹۸ به حدود ۱۴۰ میلیارد تومان کاهش یافت که در نهایت از این میزان نیز حدود ۶۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

وی گفت: اکثر راه های روستایی در کشور در زمان جهاد سازندگی ساخته شده اند و آن راه ها در شرایط کنونی در وضعیت فرسودگی و تخریب قرار دارند که قطعا این مناطق نیاز به بازسازی، نوسازی و ترمیم دارند. از طرفی با گذشت چندین سال هنوز برخی از راه های روستایی هنوز خاکی هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: البته برخورداری استان ها در حوزه راه های روستایی نسبت به یکدیگر متفاوت است، از این رو دولت و سازمان برنامه بودجه باید برنامه ریزی گسترده ای را برای بهسازی، نوسازی و ساخت راه های روستایی در کشور صورت دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: عدم توجه به زیرساخت های روستایی موجب خروج سرمایه از این مناطق و افزایش میزان مهاجرت روستاییان به شهرها خواهد شد، حال اگر به دنبال مولدسازی روستاها هستیم در گام نخست باید به زیرساخت های آن توجه کنیم.

کد خبر: ۴۰٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha