۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
کشمش و خرما به زودی در بورس کالا عرضه می‌شود
سخنگوی بورس کالای ایران:

کشمش و خرما به زودی در بورس کالا عرضه می‌شود

سعدی، سخنگوی بورس کالای ایران گفت: در حال حاضر برنامه‌ریزی برای عرضه دو محصول کشمش سبز خراسان رضوی و خرمای مضافتی بم در بورس کالا آغاز شده و به زودی یک انبار کشمش سبز و دو انبار خرمای مضافتی بم براساس استانداردهای معاملاتی بورس کالا شروع به کار خواهند کرد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، محمد حسنی سعدی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و سخنگوی بورس کالای ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این سوال که تفاوت املاکی که در بورس کالا عرضه می‌شود با املاکی که قرار است در بورس پنجم (املاک و مستغلات) عرضه شود، چیست؟ بیان کرد: بورس کالا آمادگی دارد تا برای کمک به معاملات مسکن از ابزارهای مالی موجود استفاده کند.

حسنی سعدی گفت: با عرضه املاک در بورس کالا نیاز نیست که سازمان ها و نهادها برای فروش املاک مازاد خود، پروسه طولانی مزایده را طی کنند و این امکان فراهم است که سازمان ها به صورت مستقیم املاک خود را برای فروش در بازار فرعی بورس کالا مورد معامله قرار دهند.

وی با بیان اینکه تا راه اندازی بورس املاک (بورس پنجم)، معاملات مرتبط با این حوزه در بورس کالا انجام می شود، افزود: علت راه اندازی بورس املاک و مستغلات را تا حدود زیادی می‌توان به سیاست‌های وزارت اقتصاد و سازمان بورس نسبت داد.

سخنگوی بورس کالای ایران گفت: عرضه املاک در بورس کالا با بورس املاک تفاوتی ندارد، اما سیاست وزارت اقتصاد این است که برای کنترل بهتر بازار املاک، بورس جداگانه‌ای تاسیس شود که دستورالعمل آن را وزارت اقتصاد باید ارائه دهد.

حسنی سعدی بیان کرد: تاکنون درخواست های زیادی از ارگان‌های دولتی برای فروش املاک مازادشان در بورس کالا ارایه شده که مدارک پذیرش آن ها در دست بررسی است و به زودی تمام املاک معرفی شده سازمان های دولتی برای فروش، روی تابلوی بورس کالا قرار می گیرد.

وی در پاسخ به این سوال آیا عرضه ریل های آهن در بورس کالا ادامه خواهد داشت؟ تصریح کرد: عرضه ریل آهن از ابتدای سال توسط شرکت ذوب آهن اصفهان شروع شد و همچنان به شیوه مطلوب ادامه دارد. بورس کالا در خصوص ورود محصولات جدید در تلاش است تا شرایطی را فراهم کند که شرکت ها با سهولت روند عرضه محصولاتشان در بورس رو به رو شوند و با خیال راحت تری نسبت به بازار غیر رسمی به معامله در بورس کالا بپردازند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران در خصوص عرضه محصولات کشاورزی گفت: در حال حاضر برنامه ریزی برای عرضه دو محصول کشمش سبز خراسان رضوی و خرمای بم آغاز شده و به زودی یک انبار کشمش سبز در منطقه خلیل آباد استان خراسان رضوی و دو انبار خرمای مضافتی بم در شهرستان استان کرمان براساس استانداردهای معاملاتی بورس کالا شروع بکار خواهند کرد.

حسنی سعدی در رابطه با برگزاری کلاس‌های آموزش بورس برای کشاورزان گفت: بورس کالا از همان ابتدا که زنگ ورود محصولات کشاورزی در بورس به صدا درآمد، کلاس‌های متعددی برای کشاورزان و سایر ذی نفعان برگزار کرد تا افراد بتوانند با آگاهی بیشتری وارد بازار شوند و برگزاری این کلاس ها کماکان ادامه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که دلالان تا چه حدی بر روی قیمت ورق های فولادی در بورس کالا تاثیر گذاشته اند، بیان کرد: مسئولیت تنظیم بازار فولاد با وزارت صمت است و در حال حاضر بیشتر تولیدکنندگان ورق فولاد، کالای خود را در بورس کالا عرضه می کنند.

وی افزود: مکانیسم مبادلات بورس کالا تا حدود زیادی مانع فعالیت دلالان می شود اما مسوولیت تنظیم و نظارت بر بازار فولاد با وزارت صمت است.

کد خبر: ۴۰٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha