۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
۱۸۴ هزار کیلومتر شبکه توزیع آب روستایی احداث شد

۱۸۴ هزار کیلومتر شبکه توزیع آب روستایی احداث شد

وزارت نیرو اعلام کرد: شبکه توزیع آب روستایی کشور که در ابتدای دولت یازدهم ۱۶۲ هزار و ۷۸۱ کیلومتر بود، اینک به ۱۸۳ هزار و ۹۹۰ کیلومتر رسیده است.

به‌گزارش خبرگزاری بازار، شبکه توزیع آب روستایی در پیش از انقلاب اسلامی ۳۶ هزار  ۵۸۵ کیلومتر بود ودرعین حال، طول خطوط انتقال آب روستایی از ۱۴هزار کیلومتر به ۱۱۱هزار و ۶۸۳ کیلومتر رسید.

بر اساس این گزارش ۱۲درصد جمعیت روستایی کشوردر ابتدای انقلاب اسلامی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار بودند، اینک به ۸۱.۹ درصد رسیده است.

«حمید رضا جانباز» مدیرعامل آب و فاضلاب کشور بهمن ماه جاری گفت: اکنون حدود هفت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در روستاهای سراسر کشور بهره‌مند از آب شرب سالم و بهداشتی هستند و در برنامه است که تا یک سال و نیم آینده به بیش از سه میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور آب شرب سالم و پایدار رسانده شود و در پایان این دولت جمعیت روستایی بهره‌مند از آب شرب سالم و پایدار به بیش از ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.

وی افزود: طبق شاخص‌های جهانی بهداشت که مبتنی بر دسترسی مردم به آب شرب باکیفیت با مختصری پیاده‌روی است، بیش از ۹۵ درصد جمعیت روستایی ایران بهره‌مند محسوب می‌شوند، اما به دنبال این هستیم که روستاها همچون شهرها آب شرب باکیفیت به صورت لوله‌کشی در منازل خود دریافت کنند و کیفیت آب شرب در روستاها برابر با کیفیت آب شرب در شهرها باشد.

همچنین «قاسم تقی زاده خامسی» معاون آب وآبفای وزیر نیرو به تازگی در مشهدگفت: ۹۰۰ هزار نفر روستایی در ابتدای دولت یازدهم در کشور از آب پایدار برخوردار بودند که این میزان اکنون به هفت میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسیده و امید است تا سال ۱۴۰۰ و پایان دولت تدبیر و امید، سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر روستایی دیگر از نعمت آب پایدار بهره‌مند شوند.

وی افزود: اینک ۱۰ هزار روستا در کشور از آب پایدار و قابل اطمینان برخوردار نیستند.

بنابرگزارش وزارت نیرو، میزان جمعیت روستایی کشور که در طول یک سال گذشته از دی‌ماه ۹۷ تا دی‌ماه امسال از این نعمت بهره‌مند شده‌اند،رشد هفت درصدی داشته است.

کد خبر: ۴٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha