۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
آبی کردن ۱۸ هزار هکتار از اراضی دیم ایلام با اجرای سامانه گرمسیری
نماینده مردم ایلام در مجلس خبر داد:

آبی کردن ۱۸ هزار هکتار از اراضی دیم ایلام با اجرای سامانه گرمسیری

ایلام- بسطامی، نماینده مردم ایلام در مجلس از آبی کردن ۱۸ هزار هکتار اراضی دیم استان با اجرای طرح سامانه گرمسیری خبر داد.

علی اکبر بسطامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طرح سامانه گرمسیری سبب توجه به امنیت و اقتدار پایدار منطقه و بهره مندی مردم مرزی از قبل این پروژه ملی است.

وی با اشاره به اینکه این طرح از محل صندوق توسعه ملی و با حمایت مقام معظم رهبری در حال انجام است، گفت: طرح سامانه گرمسیری و توسعه سیستم‌های آبیاری در قالب این سامانه یکی از طرح های بنیادین و آب و خاک در کشور است.

نماینده مردم ایلام در مجلس عنوان کرد: کل پروژه سامانه گرمسیری از مبدا استان کردستان تا دهلران به عنوان انتهای طرح ۴۴۰ کیلومتر است که از این میزان ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان ایلام زیر اجرای این طرح رفته است.

وی ادامه داد تاکنون حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از طرح سامانه گرمسیری ایلام افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

بسطامی اظهر کرد: با اجرای طرح‌های آبیاری نوین در استان ایلام در قالب پروژه های سامانه گرمسیری و احیای اراضی جنوب استان، میزان اراضی مجهز به سیستم نوین آبیاری از ۷۰ هزار هکتار به ۱۶۰ هزار هکتار افزایش می یابد.

اجرای پروژه سامانه گرمسیری در توسعه کشاورزی منطقه شامل گندم، کلزا و قسمتی از سبزی و صیفی می‌تواند تحولی در بحث اقتصادی کشاورزان و بهره‌برداران استان ایلام ایجاد کند.

کد خبر: ۴۰٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha