۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
وزارت نیرو با فاینانس ۲۴۰۰ میلیاردی برای سد دالکی موافقت کرد
طی نامه‌ای ابلاغ شد؛

وزارت نیرو با فاینانس ۲۴۰۰ میلیاردی برای سد دالکی موافقت کرد

بوشهر- وزارت نیرو در نامه‌ای با تخصیص دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از فاینانس داخلی برای سد دالکی در شهرستان دشتستان، موافقت کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: آب یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در استان بوشهر است که به عنوان مطالبه مهم مردم دشتستان از مسئولان نیز مطرح است.

ابراهیم رضایی اضافه کرد: به همین منظور تلاش گسترده‌ای را برای رفع مشکلات کم‌آبی در سطح شهرستان دشتستان داشته ایم که یکی از مهم‌ترین اقدامات، پیگیری برای تسریع در تکمیل سد دالکی بوده است.

وی اضافه کرد: با تکمیل و بهره‌برداری به موقع از سد دالکی شاهد رفع بخشی از مشکلات آب شرب و آب کشاورزی در شهرستان دشتستان خواهیم بود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با تخصیص به موقع اعتبارات سد، شاهد تسریع در روند تکمیل آن خواهیم بود.

پس از پیگیری های مکرر نماینده مردم شریف دشتستان در مجلس شورای اسلامی جهت اعتبارات سد دالکی، وزارت نیرو در نامه ای با تخصیص دو هزار ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از فاینانس داخلی موافقت کرد.

انجم شعاع معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزارت نیرو در نامه ای به  نماینده دشتستان از پیگیری جهت جذب دو هزارو ۴۰۰ میلیارد ریال فاینانس داخلی خبر داده که ۷۰۰ میلیارد از آن در مرحله جذب سرمایه و هزار و ۷۳۴ میلیارد دیگر در مرحله انتخاب تامین کننده مالی قرار دارد.

به گزارش بازار، سد دالکی با ارتفاع ۱۰۶ متر، طول تاج هزار و ۱۷۶ متر، عرض تاج ۱۰ متر و حجم مفید مخزن به ظرفیت ۲۷۰ میلیون مترمکعب یکی از مهمترین سازه‌های آبی استان است.

حجم تنظیمی آب این سد ۴۳۵ میلیون مترمکعب در سال است که حجم پیشنهادی برای شرب و صنعت ۲۰ میلیون مترمکعب در سال، کشاورزی ۳۲۶ میلیون مترمکعب در سال و زیست‌محیطی ۸۹ میلیون مترمکعب در سال است.

تأمین آب مطمئن هشت هزار و ۵۰۰ هکتار نخلستان‌های شبکه آبیاری دالکی و تأمین آب مورد نیاز ۷۵۰ هکتار نخلستان‌های ایستگاه پمپاژ وحدتیه از اهداف مهم این طرح است.

این سد آب یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار از نخلستان‌های حاشیه شرقی رودخانه دالکی و دو هزار هکتار اراضی زراعی پمپاژ دهقاید را تأمین می‌کند.

تأمین نیاز زیست‌محیطی تالاب حله، جبران کمبود آب شرب شهرستان دشتستان، کنترل سیلاب‌های مخرب حوضه حله و جلوگیری از بروز خسارت مالی و جانی به مناطق پایین دست، توسعه گردشگری و… از جمله اهداف تبعی این طرح محسوب می‌شود.

کد خبر: ۴۰٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha