۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
۳۰۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل گلستان پرداخت شد
استاندار گلستان:

۳۰۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل گلستان پرداخت شد

گرگان- استاندار گفت: برای جبران خسارت سیل اواخر سال گذشته و بهار امسال به زیرساخت‌های استان حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض مصوب شد که تاکنون سه هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، هادی حق شناس صبح شنبه در حاشیه مراسم دهه فجر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اثر سیل اواخر سال گذشته ۲۱ هزار واحد مسکونی در گلستان خسارت دید که هفت هزار و ۷۰۰ واحد آن تخریب شده و نیازمند نوسازی بوده و مابقی می‌بایست مقاوم سازی شوند.

وی افزود: از این تعداد واحد تخریبی ۹۹ درصد تاکنون برای دریلفت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند و ۹۸ درصد در مرحله عقد قرارداد هستند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه پی کنی ۹۷ درصد از واحدهای تخریبی بر اثر سیل انجام شده است، توضیح داد: از هفت هزار و ۷۰۰ واحد تخریبی ۹۰ درصد در مرحله فنداسیون و ۶۷ درصد در مرحله سقف هستند.

وی با بیان اینکه دیوارچینی چهار هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده انجام شده است، ادامه داد: تاکنون دو هزار واحد مسکونی تحویل خسارت دیدگان شده و طی دهه فجر دو هزار واحد دیگر هم تحویل می‌شود.

حق شناس تصریح کرد: برای جبران خسارت سیل اواخر سال گذشته و بهار امسال به زیرساخت‌های استان حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض مصوب شد که تاکنون سه هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی با یادآوری اینکه هزار میلیارد تومان از این خسارت به بخش مسکن و کشاورزی وارد شده بود که برای جبران آن تسهیلات چهار درصدی و کمک بلاعوض پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: سیل امسال در گلستان حدود پنج میلیارد تومان خسارت وارد کرد اما از قِبَل کشت شالی در استان ۴۰۰ هزار تن برنج برداشت و ۶ هزار میلیارد تومان عاید کشاورزان گلستانی شد.

کد خبر: ۴٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha