۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در خارگ ۳ میلیون بشکه افزایش یافت
مدیرعامل پایانه های نفتی ایران:

ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در خارگ ۳ میلیون بشکه افزایش یافت

بوشهر- اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به توسه زیرساخت‌های صادرات و ذخیره‌سازی نفت در خارگ گفت: ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در این جزیره سه میلیون بشکه افزایش یافت.

عباس اسدروز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حالی که یک سال گذشته با چالش‌ها و تنگناهای متعددی روبرو بوده‌ایم ولی کارهای بسیار خوبی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران صورت گرفته است.

وی از ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام و میعانات گازی به عنوان مهم‌ترین ماموریت پایانه‌های نفتی ایران اشاره کرد و ادامه داد: تلاش شده این اقدامات با بالاترین میزان ایمنی، در سریع‌ترین زمان و با بالاترین کیفیت و استاندارد انجام شود.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران ادامه داد: به منظور پشتیبانی از تولید پایدار گاز کشور، زیرساخت‌های پایانه نفتی خارگ برای دریافت و ذخیره‌سازی میعانات گازی فراهم شده است.

وی اضافه کرد: طی یک سال گذشته ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در منطقه عملیاتی خارگ سه میلیون بشکه افزایش یافته است که دلیل عدم نیاز به ذخیره نفت روی نفتکس ارزآوری خوبی در پی داشته است.

اسدروز از تخلیه میعانات گازی با استفاده از گوی شناور در عسلویه برای نخستین بار خبر داد و خاطرنشان کرد: تعمیرات خطوط لوله انتقال نفت خام نیز با استفاده از توان داخلی انجام شد که صرفه‌جویی خوبی داشته است.

کد خبر: ۴۰٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha