۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
صادرات ۷ میلیارد دلاری مصالح ساختمانی در سال گذشته
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

صادرات ۷ میلیارد دلاری مصالح ساختمانی در سال گذشته

سرقینی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان تولید اقلام مهم صنعت ساختمان، بیش از دو برابر نیاز کشور است.

به گزارش بازار، جعفر سرقینی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، در آیین افتتاح بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان و نهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور، پله برقی، بالابرها، نقاله ها، قطعات و تجهیزات گفت: این نمایشگاه با دریافت مجوزهای لازم و رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امروز خوشبختانه صنعت ساختمان به صورت صددرصد با تامین مواد اولیه از داخل کشور کار می‌کند، ادامه داد: در این حوزه نه تنها نگرانی از بابت تامین مواد اولیه نداریم؛ بلکه در اقلام مهم این صنعت نظیر فولاد، سیمان و کاشی سرامیک تقریبا بیش از دو برابر نیاز تولید داریم.

صادرات ۷ میلیارد دلاری مصالح ساختمانی در سال گذشته
سرپرست وزارت صمت گفت: از ده میلیارد دلار صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در سال گذشته، نزدیک به هفت میلیارد دلار مربوط به مصالح ساختمانی بوده است.

از صادرکنندگان برتر سیمان در دنیا هستیم
سرقینی گفت: امروز کشور ما یکی از عمده صادرکنندگان فولاد منطقه و یکی از عمده صادرکنندگان سیمان دنیا به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در صادرات شیشه و کاشی و سرامیک نیز صادرکننده مهمی به شمار می‌رویم.

سرپرست وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: مصالح ساختمانی زیادی را در ساخت و سازها در قالب هدر رفت از دست می‌دهیم که بخشی از آن به نحوه ساخت و سازها بازمی گردد و بخشی دیگر را با مدیریت می‌توان به حداقل رساند.

انجام کار جدی روی سبک سازی در صنعت ساختمان برای مصرف بهینه مصالح
سرقینی با اشاره به تولید مناسب و فزاینده مصالح ساختمانی گفت: رعایت مصرف بهینه ضرورت دارد و باید در حوزه ساختمان کار جدی روی سبک سازی انجام شود.

وی با توجه به زلزله خیز بودن کشورمان تصریح کرد: نوآوری و سبک سازی در تهیه مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز ساختمان‌هایی سبک و مقاوم در برابر زلزله باید تداوم داشته باشد.

سرپرست وزارت صمت همچنین با اشاره به وجود معادن غنی مرتبط با تولید مصالح ساختمانی در کشور گفت: هیچ گونه مشکلی در تامین مواد اولیه و محصولات مرتبط با ساختمان که مورد نیاز کشور است، وجود ندارد.

کد خبر: ۴۰٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha