۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
۸۰ درصد معاملات بورس توسط حقوقی‌ها انجام می‌شود
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها:

۸۰ درصد معاملات بورس توسط حقوقی‌ها انجام می‌شود

سیدی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها گفت: در طی هفته‌های گذشته برای ایجاد تعادل در بازار، حقوقی‌ها اقدام به جمع کردن صف‌های فروش کردند.

به گزارش بازار، مهدی سیدی افزود: وظیفه سرمایه گذاران بزرگ در این شرایط بازار، حمایت از سهام خود است که در دو تا ۳ هفته گذشته این حمایت‌ها صورت گرفته است و از هفته آینده حمایت‌ها با ابزارهای جدید صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد حجم معاملات بازار سرمایه توسط حقیقی‌ها صورت می‌گیرد و سهامداران اگر بخواهند بازار روند طبیعی را طی کند باید رفتارهای به دور هیجان داشته باشند.

سیدی گفت: از بهمن ماه سال گذشته بازار سرمایه رشد بی سابقه‌ای داشته و ماحصل این رشد افزایش سهامداران بوده است که الان با افت شاخص، ترس از دست دادن سرمایه خود را دارند.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها افزود: تعادل در خرید و فروش باید حفظ شود اگر ترس سهامداران از ریزش بازار از بین برود بازار به تعادل می‌رسد.

وی با بیان اینکه نباید انتظارات زیادی از حقوقی‌های بازار داشت گفت: نباید از حقوقی‌های بازارانتظار خرید هر سهمی را داشت، چون حقوقی‌ها باید در مجامع به سهامداران خود توضیح دهند.

سیدی افزود: انتشار تبعی و سهام خزانه باعث می‌شود تا نگرانی سهامداران از ریزش‌های ادامه دار بازار کاهش یابد.

کد خبر: ۴۰٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha