۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
۲۵ میلیارد تومان اعتبار به مرمت و احیاء قنوات خراسان جنوبی اختصاص یافت
مدیرآب و خاک جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی:

۲۵ میلیارد تومان اعتبار به مرمت و احیاء قنوات خراسان جنوبی اختصاص یافت

بیرجند- مدیرآب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از اختصاص ۲۵ میلیارد و ۱۵۷ میلیون تومان اعتبار برای مرمت و احیاء قنوات استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار، محمد حسن غلامی صبح پنج شنبه در نشست خبری که به صورت آنلاین در اینستاگرام برگزار شد، اظهارکرد: شش هزار و ۲۵۲ رشته قنات در خراسان‌جنوبی وجود دارد.

 وی با بیان اینکه تا کنون ۴۰ درصد قنوات این استان احیاء و مرمت شده است، عنوان کرد: در سال جاری ۲۵ میلیارد و ۱۵۷ میلیون تومان برای احیا و مرمت قنات های استان اختصاص یافته است.

 وی عنوان کرد: از مجموع اعتبار پیش بینی شده ۱۲ میلیارد و ۷۵۷ میلیون تومان اعتبارات ملی  است که  ۵۰ درصد به صورت نقد و ۵۰ درصد نیز به صورت اوراق دو ساله و یک ساله خواهد بود.

مدیرآب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان نیز از  اعتبارات استانی برای قنوات اختصاص یافته است، گفت: همچنین ۶.۵ میلیارد تومان نیز اعتبارات مشارکتی نهادهای انقلابی چون بنیاد برکت برای شهرستان‌های مختلف خراسان‌جنوبی چون درمیان و زیرکوه است.

 وی با بیان اینکه  ۲۵ درصد آب مورد نیاز خراسان‌جنوبی از طریق قنوات تأمین می‌شود، ادامه داد: ثبت اطلاعات مکانی هزار و ۲۰۰ رشته قنات در استان انجام شده است.

غلامی به وقوع سیلاب اوایل شهریور ماه سال جاری و خسارت های وارد شده به قنوات گفت: به ۱۰۳ رشته قنات در شهرستان های بیرجند، خوسف، قاین و نهبندان خسارت وارد شده است.

 وی  با بیان اینکه رقم دقیق خسارت وارده به این رشته قنات‌ها بعد از بررسی توسط مدیریت بحران استان اعلام می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه قنات هایی که در سال های اخیر مرمت شده بودند کمترین آسیب را داشته اند که این نشان می دهد سازه‌هایی که برای بازسازی و مرمت قنوات در سال‌های خشکسالی استفاده شده مستحکم بوده است.

مدیرآب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در طرح از آبخیز تا جالیز برای قنات بلده فردوس از مجموع ۲۵ رشته قنات۱۶ رشته فعال است.

 به گفته وی کار مطالعاتی بر روی دیگر رشته قنات‌های آن در حال انجام است.

کد خبر: ۴۰٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha