۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
تبدیل علم به ثروت در اولویت است/ ارائه تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌ شرقی:

تبدیل علم به ثروت در اولویت است/ ارائه تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان

تبریز- قالیچی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه تبدیل علم به ثروت در اولویت این دانشگاه است، گفت: دانشگاه علمی کاربردی در دل صنعت قرار دارد و این پتانسیل بزرگی محسوب می شود.

فرزان قالیچی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی برای تاسیس شرکت های دانش بنیان توسط دانشجویان حمایت می کند، گفت: متاسفانه شاهد افزایش چاپ و نگارش مقالات پژوهشی که مشکلی از مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی و مشکلات موجود در کشور نمی کاهند، هستیم.

وی ادامه داد: برای همین منظور و افزایش علاقه مندی دانشجویان و اساتید برای نگارش مقالات جدید و نوین که مشکلات جامعه را کاهش دهد، تسهیلات مختلفی توسط این دانشگاه ارائه می شود و آن ایده هایی که تبدیل به دانش و ثروت می شود حمایت می شوند.

قالیچی سپس از ارائه تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان خبر داد و افزود: برای دانشجویانی که شرکت دانش بنیان تاسیس کنند و ایده خود را تجاری سازی نماینده تسهیلات مختلف همچون وام های با درصد پایین داده می شود.

وی از برگزاری رویدادهای استارتاپی و ایده پردازی نیز خبر داد و گفت: برای ارتباط علم با صنعت در این دانشگاه تلاش می کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای دانشگاهی علمی و کاربردی در درون کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی قرار گرفته است، گفت: ماموریت اصلی دانشگاه علمی کاربردی تربیت نیروی کار مهارت محور است.

وی سپس افزود: با توجه به شیوع کرونا ۲۱ مرکز این دانشگاه با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به صورت مجازی و حضوری فعالیت می‌کنند.

کد خبر: ۴۰٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha