۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
ایجاد شهرک متالوژی در گلستان با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در تضاد است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

ایجاد شهرک متالوژی در گلستان با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در تضاد است

گرگان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ایجاد شهرک متالوژی و پتروپالایش بر اساس استعدادهای داخلی استان نبوده و با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

حسین طلوعیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ایجاد شهرک متالوژی در حد عنوان و اسم بوده و عملا برای اجرای آن اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: کارخانه فولاد، ایجاد شهرک متالوژی و شهرک پتروپالایش بر اساس استعدادهای داخلی استان نبوده و نیست و با وجود اینکه منطقه آزاد اینچه برون هنوز نهایی نشده است امکان اجرای آن بعید به نظر می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با یادآوری اینکه قرار بود مواد اولیه از قزاقستان وارد و در گلستان فراوری شود، ادامه داد: هم‌اکنون در تأمین زیرساخت‌ها و آب و برق و گاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان و به ویژه در شهرک هزار هکتاری (منطقه ویژه اقتصادی اترک) با مشکل مواجه هستیم و در چنین شرایطی استقرار و ایجاد شهرک متالوژی و پتروپالایش امکان ندارد.

وی تصریح کرد: شهرک پتروپالایش و متالوژی با سیاست‌های اقتصادی مقاومتی و درونگرا بودن در تضاد است؛ بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی باید بر مبنای داشته‌های کشور محصولات را فراوری کنیم.

طلوعیان یادور شد: هرچند امکان تأمین آب برای شهرک متالوژی و پتروپالایش از آب دریای خزر وجود دارد اما موافقت با اجرای آن در استان‌های شمالی با سختی و دشواری‌ همراه است.

کد خبر: ۴٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha