۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
۱۷۲ هزار هکتار بافت فرسوده دارای زیرساخت در کشور داریم/ ۳میلیون خانه روستایی مقاوم‌سازی نشده است
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

۱۷۲ هزار هکتار بافت فرسوده دارای زیرساخت در کشور داریم/ ۳میلیون خانه روستایی مقاوم‌سازی نشده است

اردبیل- نیکزاد، نائب رئیس مجلس گفت: در حال حاضر ۱۷۲ هزار هکتار بافت فرسوده در سطح کشور داریم که دارای زیرساخت هستند و ارائه تسهیلات به آنان اولویت اساسی است.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اهمیت به بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده در حال حاضر اولویت اساسی است و در این زمینه ارائه تسهیلات به این بافت‌ها در سطح کشور به‌عنوان اولویت اساسی در نظر گرفته‌شده و در طی هشت سال رکورد، نوسازی دو میلیون و ۱۸۰ هزار واحد به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۷۲ هزار هکتار بافت فرسوده در سطح کشور داریم که دارای زیرساخت هستند و ارائه تسهیلات به آنان اولویت اساسی است و در راستای اهمیت به این مسئله باید مسئولین ذی‌ربط همکاری‌های لازم را داشته باشند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت مسکن نیز تصریح کرد: در راستای عدم تولید مسکن تاکنون اقدامات اساسی انجام‌یافته اما کافی نبوده چراکه در طول شش سال گذشته ساخت یک‌میلیون واحد شهری و روستایی تاکنون محقق نشده است.

نیکزاد ادامه داد: در راستای بررسی وضعیت خانه‌های خالی نیز مشخص‌شده که ۴۰۰ هزار خانه خالی در کشور داریم و این مسئله یکی از عواملی است که باعث شده تا قیمت مسکن افزایش یابد و به همین منظور با کمبود مسکن مواجه هستیم و یکی دیگر از عواملی که در این زمینه وجود دارد این است که به دلیل عدم مقاوم‌سازی سه میلیون مسکن روستایی، بلایای طبیعی آینده‌ای ناگوار را می‌تواند پیش روی این واحدها بگذارد.

وی اظهار کرد: اهمیت به اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی یک نیاز اساسی و مبرم در وضعیت کنونی است که به دنبال آن با کاهش قیمت‌ها روبه‌رو خواهیم شد که می‌تواند در این زمینه خروجی مثبت خود را نشان دهد.

نیکزاد افزود: درحالی‌که احداث ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار بود اما فقط ۳۰۰ هزار واحد از هفت سال گذشته در سطح شهرهای کشور احداث‌شده است و این موضوع سبب کمیاب شدن خانه برای حتی اجاره‌نشینی شده است.

وی افزود: بااین‌حال اجرای طرح جهش تولید مسکن، سبب افزایش قدرت خریداران برای ساخت مسکن و دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت می‌شود که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌شده تا بتوانیم با ارائه تسهیلات مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

نائب رئیس مجلس گفت: در راستای نظارت و کنترل بر بازار مصالح ساختمانی و میلگرد نیز باید برنامه‌های اساسی مبنای کار قرار گیرد و در این زمینه بی‌توجهی به مسئله سبب می‌شود که کنترل بازار از دست مسئولین خارج شود و به دست دلالان و واسطه‌گران بیفتد.

کد خبر: ۴۰٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha