۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
بهره برداری از ۳۷۸ طرح عمرانی تا پایان دولت دوازدهم
دبیر شورای عالی مناطق آزاد خبر داد

بهره برداری از ۳۷۸ طرح عمرانی تا پایان دولت دوازدهم

بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تا پایان دولت دوازدهم، ۳۷۸ طرح عمرانی در این مناطق با سرمایه گذاری ۴۷ هزار میلیارد تومانی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش بازار، مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه سرمایه گذاری ارزی این طرح‌ها یک و ۷ دهم میلیارد یورو است افزود: این طرح‌ها برای ۹۳ هزار نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها شامل طرح‌های بسیار بزرگ، متوسط و کوچک است که سقف اعتبار آن‌ها حداقل ۱۰ میلیارد تومان است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه اجرای این طرح‌ها یک تحول بزرگی در کشور خواهد بود گفت: بخشی از این طرح‌ها که ۵۸ طرح است امروز (۲۰ شهریور) افتتاح می‌شود.

بانک افزود: ۷۷ طرح در مناطق ویژه اقتصادی نیز با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی و ۴۳۰ میلیون یورویی تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: طرح‌های مناطق ویژه اقتصادی برای حدود ۵ هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد که یک تحرک بسیار ارزشمندی در فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خواهد بود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: بخشی از این طرح‌ها زیرساختی است که از سوی مناطق آزاد انجام می‌شود و بخشی نیز از جمله پایانه‌های نفتی با سرمایه گذاری دولت صورت خواهد گرفت، اما عمده سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی خواهد بود.

بانک با بیان اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ظرفیت بزرگی برای کشور است گفت: مناطق آزاد ایران می‌تواند فرصتی برای فعالیت‌های بیشتر اقتصادی باشد.

کد خبر: ۴۰٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha