۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
دعوت از شرکت‌های دانش بنیان برای تولید قطعات صنعت ریلی
مدیرعامل شرکت راه آهن خبر داد

دعوت از شرکت‌های دانش بنیان برای تولید قطعات صنعت ریلی

رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن از صنعتگران، شرکت‌های دانش بنیان و تولید کنندگان قطعات یدکی صنعت ریلی خواست با مراجعه به سایت این شرکت، صنعت ریلی را در رسیدن به خودکفایی و قطع وابستگی از واردات یاری کنند.

به گزارش بازار، سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه هدف مجموعه صنعت ریلی رسیدن به خودکفایی کشور در تولید محصولات مورد نیاز است و در این راه، گام‌های موثری برداشته شده است افزود: یکی از قطعات اصلی که برای استفاده نیازمند واردات صددرصدی بودیم چرخ منوبلوک قطار بود که خوشبختانه با تلاش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی نمونه آن ساخته شده و در حال حاضر در محور ریلی جنوب که جزو فنی‌ترین و پیچیده‌ترین محورهای ریلی کشور به شمار می‌رود در حال تست گرم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بزودی و با مشخص شدن نتیجه تست گرم، قطع وابستگی کامل از واردات این چرخ را که قطعه‌ای راهبردی در صنعت ریلی بود اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه معاونت ناوگان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با هدف حمایت از تولیدات داخلی، به قطعاتی که امکان تولید آن در داخل کشور وجود داشته باشد اجازه واردات نخواهد داد، افزود: به تازگی سامانه‌ای در پایگاه اینترنتی شرکت راه آهن در دسترس عموم قرار گرفته که در یک بخش آن، بیش از ۴ هزار قطعه مورد نیاز صنعت ریلی که در داخل کشور تولید می‌شود معرفی شده است.

رسولی افزود: مصرف کنندگان قطعات یدکی ریلی، کارخانجات سازنده و شرکت‌های تعمیر و نگهداری ناوگان با مراجعه به این سامانه می‌توانند از محل و کارخانه تولید این قطعات مطلع شده و خرید خود را سفارش دهند.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در بخش دوم این سامانه نیز، قطعات ساخته نشده در داخل، که هم اکنون در حال واردات آن هستیم معرفی شده و بزودی هم از طریق رسانه‌های گروهی و صداوسیما از صنعتگران، تولید کنندگان و شرکت‌های دانش بنیان دعوت می‌کنیم که در جهاد خودکفایی این صنعت ما را همراهی و یاری کنند.

کد خبر: ۴۰٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha