۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
فعالیت ۲۵۲۷ تعاونی در قم/ تأکید بر رونق تعاونی‌های مسکن
استاندار قم خبر داد؛

فعالیت ۲۵۲۷ تعاونی در قم/ تأکید بر رونق تعاونی‌های مسکن

قم- سرمست، استاندار قم گفت: قم ۲ هزار و ۵۲۷ تعاونی دارد که ۲۴۹ مورد آن در حوزه مسکن فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، ۳۸۳ طرح تعاونی در کشور روز چهارشنبه همزمان با هفته تعاون توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

این طرح‌ها با مشارکت ۳۳ هزار و ۷۱۵ عضو و سرمایه‌گذاری بالغ بر سه هزار و پنج میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۲۶ هزار و ۶۹۱ نفر افتتاح و به بهره‌برداری رسید که ۲۱۷ طرح در حوزه تولید، ۶۹ طرح در بخش خدمات و هم‌چنین ۹۷ طرح در زمینه توزیعی و مسکن است.

استاندار قم در این مراسم بیان کرد: طبق سیاست‌های دولت در بخش مسکن ۶۳۲ واحد با اشتغالزایی ۷۰۰ نفر و اعتبار بالغ بر سه هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری رسیده و شاهد افتتاح آن هستیم.

بهرام سرمست افزود: پروژه نمادینی که در استان قم در این مراسم به بهره‌برداری رسیده مسکن انبوه سازان دانش با ۱۹۲ واحد و با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال است.

فعالیت ۲۴۹ تعاونی مسکن در قم
وی افزود: در استان قم تا سال ۹۲ در مجموع دو هزار و ۲۰۰ تعاونی داشتیم که اکنون دو هزار و ۵۲۷ تعاونی فعال داریم و همین‌طور از نظر تعاونی مسکن ۲۴۹ مسکن تعاونی در قم فعال هستند و با توجه به زائرپذیری و مهاجرپذیری استان قم نیاز است در این زمینه اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.

سرمست بیان کرد: اخیراً ۶۳ هکتار از اراضی شهر پردیسان به محدوده شهری الحاق شد تا برای اقدام ملی مسکن استفاده شود.

در این طرح‌ها حدود سه هزار و پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته که از این مبلغ بیش از یک هزار و ۳۵۸ میلیارد تومان در طرح‌های تعاونی‌های تولیدی، ۲۱۹ میلیارد تومان در طرح‌های خدماتی و یک هزار و ۴۲۷ میلیارد تومان در طرح‌های مسکن و تعاونی‌های توزیعی سرمایه‌گذاری شده است.

بیشترین تعداد طرح‌های تعاونی به ترتیب در استان‌های اصفهان با ۶۹ طرح، خوزستان با ۵۸ طرح و فارس با ۲۶ طرح قرار دارد و بیشترین سرمایه‌گذاری طرح‌های افتتاحیه تعاونی در استان‌های بوشهر و قم و یزد است.

گفتنی است؛ در ادامه مراسم از تعاونی‌های برتر کشور در رشته مختلف خدماتی، تولیدی، توزیعی، اعتبار، مسکن، مرزنشینان، تأمین نیاز مصرف کنندگان، تقدیر شد که یک تعاونی توسعه و عمران از استان قم در سطح ملی در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت.

۱۱ تعاونی برتر بر اساس ارزیابی و امتیازبندی سامانه وزارت کار در سطح استان قم انتخاب شد و یک تعاونی به نام توسعه و عمران در سطح ملی انتخاب و با اهدای تندیس تقدیر شد.

کد خبر: ۴۰٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha