۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
 ۳۰ هیئت تجاری آماده سفر به اسپانیا هستند
سفیر ایران در اسپانیا:

۳۰ هیئت تجاری آماده سفر به اسپانیا هستند

ساری- سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا از اعلام آمادگی ۳۰ گروه و هیئت تجاری ایرانی برای سفر به اسپانیا و مادرید خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن قشقاوی بعدازظهر چهارشنبه در نشست برنامه ریزی بررسی مسائل تجاری و اقتصادی مازندران و اسپانیا در سالن شماره یک استانداری با بیان اینکه تعاملات اسپانیا و مازندران به رغم وجود تحریم ها و شیوع کرونا به خوبی حفظ شده است، به ظرفیت های مازندران در حوزه های مختلف کشاورزی، آبزیان، برنج، گوشت سفید و غیر اشاره کرد.

وی افزود: مازندران در زمینه صنایع چوبی و سنگ های تزیین نیز قابلیت های خوبی برای صادرات دارد و این استان می تواند نیازمندی های مادرید را در این بخش تامین کند.

وی با اشاره به معافیت صادرات مواد اولیه صنایع چوبی و سنگ های تزیینی از عوارض گمرکی، بستری سازی برای صادرات آن را به اسپانیا لازم دانست و گفت: در حال حاضر بیشتر نیازمندی های اسپانیا به این مواد اولیه از چین تامین می شود.

قشقاوی، توسعه شرکت های دانش بنیان را دیگر لازمه ها برشمرد و گفت: ظرفیت استان مازندران در حوزه شرکت های دانش بنیان نیز مطلوب است و باید از آن بهره برد.

سفیر ایران در اسپانیا با اظهار اینکه به دلیل شیوع کرونا سفر گروه های تجاری خارجی به اسپانیا محدود شده است، افزود: هم اکنون ۳۰ گروه تجاری ایرانی متقاضی سفر به اسپانیا هستند اما متاسفانه استان های شمالی تاکنون تقاضایی نداشتند در حالی که زمینه خوبی برای حضور هیئت های تجاری مازندران وجود دارد.

ضرورت برندسازی برای مرکبات در مازندران
احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز نداشتن برندهای مناسب را از جمله مشکلات صادرات محصولات کشاورزی نظیر مرکبات دانست و گفت: تاکنون موفق به برندسازی در زمینه این محصول برای صادرات نشدیم.

وی با اظهار اینکه دو پایانه صادراتی استان تا پایان سال راه اندازی می شود، بهره برداری از آن را در توسعه تعاملات و صادرات به کشورهای اروپایی و سی آی اس موثر دانست و گفت: مازندران در حوزه محصولات خاویاری نیز تولیدات خوبی دارد که باید برای صادرات آن به کشور اسپانیا برنامه ریزی شود.

کد خبر: ۴۰٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha