۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
 جلوی دلار ۶۰ هزار تومانی را گرفتیم
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

جلوی دلار ۶۰ هزار تومانی را گرفتیم

شاهرود - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره نوسانات ارزی و قیمت دلار، گفت: کمیسیون با اقدامات نظارتی و پیشگیرانه توانست چالش‌های ارزی و تورم را به حداقل برساند.

سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس با اقدامات نظارتی و پیشگیرانه توانست چالش های ارزی و تورم را به حداقل برساند، ابراز داشت: دولت بسیاری از موارد را اجرا نکرد اما در نهایت در شرایطی که می رفت دلار به بالای ۶۰ هزار تومان برسد، کنترل شد.

وی با اشاره به دیگر اقدام کمیسیون اقتصادی بیان کرد: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دو سال گذشته در کمیسیون اقتصادی بازنگری و ویرایش شد که به نظر کار بسیار مهمی می آید.

عضو خانه ملت درباره شرایط جدید این قانون، گفت: ابزار نظارتی سنگین تری در این قانون دیده و مسئولیت ها متوجه شخص رئیس جمهور و وزرای در نظر گرفته شد.

حسینی شاهرودی درباره چالش های نظام بانکی و پولی و تلاش برای رفع آن‌ها نیز، توضیح داد: موانع اصلی تولید در بانک ها، مالیات، بیمه و قاچاق کالا و ارز هستند.

وی گفت: در حوزه مالیاتی قانون مالیات بر ارزش افزوده اصلاح و اگر اجرایی شود از رانت و فساد در حوزه اقتصادی جلوگیری می شود.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس گفت: این قانون همچنین می تواند شفافیت مالیاتی و اقتصادی در بنگاه های بزرگ و کوچک را با خود به همراه آورد.

کد خبر: ۴٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha